Deletedmom_109 genelde hafif otizm tanısı konulan çocuklarda ecolalia dediğimiz olay gerçekleşir . Ama sizin anlattıklarınıza göre otizm olamaz . Bazen evde çok yapay bir konuşma ortamı oluştuğunda çocuklar bağ kurmakta zorlanır . Baban işe gidiyor demek yerine babamız işe gidiyor dediğimizde bu cümle biraz karmaşık oluyor . Çok ciddi bir durum değil aslında net ve kısa cümleler kurarak doğal bir konuşma ortamı oluşturursanız sıkıntı olacağını sanmıyorum . 28 aylık hem de daha çok küçük . İleride konuşma sıkıntısı ya da iletişim problemi olur demek çok yanlış . Çünkü 3.5 4 yaşına kadar konuşma gecikmesi , telaffuz eksiklikleri normal kabul ediliyor . Atabilirsem görseli atacağım . O şekilde konuşma ortamınızı düzenlerseniz çok daha verimli olur .