NaimeYilmaz Ben 3 yaştan 7 yaşa kadar tam 4 sene kreşe gitmiş bir çocuğum, Azerbaycanlıyım, orda kreş/anaokul kültürü oldukça oturmuş halde, çevremdeki 10 çocuktan 9u en az 3 sene kreşe gitmiştir. Sosyalleşme, sanat ve müzikle tanışma, yabancı dil temelleri, spor l, tiyatro vs açısından bana öyle güzel anılar kattı ki anlatamam size. Kreş sadece çocukların oyun oynadığı, uyuduğu ve yemek yediği yer değil, anneler çocuklarını başından savmak için değil gelişsin, büyüsün, öğrensin diye kreşe göndermeli.
Bizim kreşlerde kamera filan yoktu, bütün öğretmenlerimizi çok sever, her gün evde annenize bize ne kadar güzel yemek yedirdiklerini, ilgilendiklerini anlatırdık. Tiyatro sahneleri düzenler, piyano eşliğinde koro yapar, ingilizce yarışmalar düzenler ve satranç turnuvaları düzenlerdik. Kreş sayesinde 6 yaşımda satranç derecesi bile kazandım. Ve bunların hepsi devlet kreşinde vardı, ailemin durumu pek iyi olmadığı için özele gidemedim, gitsem neler olurdu kimbilir.
Şimdi oğlum 1.5 yaşında, 2 yaşında kreşe göndermek istiyordum. Kamera yasağı gelene kadar. Orda olsam tereddüt etmeden yollardım ama kusura bakmayın, ülkenin durumu ortada. Her yerden bir cani çıkacakmış gibi korkuyorum. En azından oğlum konuşmaya başlasın, derdini anlata bilsin ana okula gider diye düşünüyorum, bu durum beni çok üzüyor ama mecburum. Eğer elinizden geliyorsa en erken zamanda onlara bu şansı verin, evde oturarak sadece büyür çocuğunuz. Ne kadar ilgili olursanız olun o arayı kapatmak zorlar.