Merhaba anneler. Bebeğim 35 günlük, doğduğunda solunumdan dolayı direkt yoğun bakıma alındı. On gün orada kaldı. Şu anki hayatının üçte biri neredeyse. Onu gozlemledigimde bazı hareketleri garip geliyor. Şu beraber geçirdiğimiz 25 günde dikkatimi çeken bazı hususlar oldu. Parçaları birlestirdigimde bebeğimin bilinçaltına bağlıyorum. Bunları sizinle paylaşmak istedim ve sizin bebeklerinizde benzer durumlar gozlemlediniz mi (yoğunbakımda kalan bebekler için) Şimdi belki diyeceksiniz daha gözleri bile yeni görüyor ne alaka ama aklımdan geçenler bunlar, başka bir şeye baglayamadim… Öncelikle her yeni girdiği ortamda ev, ofis, hastane, market vs muhakkak avizelere bakıyor kitlenip kalıyor uzun bir süre kontrol ediyor. Eğer hastanedeki gibi uzunsa (florasan gibi) bir süre sonra çığlıkla ağlamaya başlıyor. Sırtüstü asla yatmıyor, altını değiştirirken yine aynı şekilde çok huzursuzlaniyor. Özellikle komple soymam gerekirse üzerini değişmek için yine çığlıkla ağlamaya başlıyor ve öyle zamanlarda memede bile çok zor sakinlestirebiliyorum. Emzirirken öyle göğsüme saldırıyor ki çok hızlı heyecanlı bir şekilde bu belki bircogunuzda vardır ama bir makalede okumuştum direkt yogunbakima giren bebekler anneleriyle ten teması yapmadan onları tanımadan ve gittiği yerde annesinin sesini duyamayip kokusunu alamayınca annelerini ölmüş kabul ediyorlarmış. Yani onlar için annesinin yanında olmayışı annesinin yok, gitmiş, ölmüş olması olarak kabul ettikleri bir durummus. Şimdi de o kokuyu alınca “annemi bulmuşken doya doya bol bol emeyim, annem yine gidebilir” gibi bir düşünce olduğu için hunharca memeye saldırıyor ve on dk sonra bile teklif etsem yine emer, her zaman emer öyle bir bebek, fazlasını da kusar ama asla memeyi geri çevirmez. Yoğunbakımda çıplaktı sadece bez ve hep sırtüstü yatıp kaldı (o sürede çektiği acılar, annesinin yokluğu, agladiginda ona sarılacak birinin olmayışı vs) Acaba diyorum tüm bunlar bebeğimin bilinçaltıyla ilgili mi. Dediğim gibi belki saçma gelebilir ama ben oraya baglayabiliyorum. Ya da farklı ne olabilir. Sizin de görüşlerinizi almak isterim.