hayal_perest tavuk suyunu taze kullanıyorum hep. Yani hiç buzluğa atmadım. Kasaptan tavuk kemiği alıp temizleyip porsiyonluyorum, ne zaman kullanıcaksam o zaman haşlıyorum. İçine soğan, sarımsak, havuç, kereviz veya kereviz yaprağı gibi sebzeler de ekliyorum.
Kemik suyunu da uzun süre pişirmek gerekiyor. Kasaptan aldığım kemikleri temizliyorum yine. Öncesinde suda bekletiyorum. Temizledikten sonra düdüklüye alıyorum ve üzerine su ekliyorum. Defne yaprağı, soğan, sarımsak ve ne sebze eklemek isterseniz ekliyorum. Düdüklüde yaklaşık 1 saat kadar kapağı kapalı piştikten sonra kapağını açıp su ekleyerek pişirmeye devam ediyorum. Uzun sürüyor. Minimum 5 saat pişiyor diyeyim bu şekilde. Sonrasında poşetlere koyuyorum, buz poşetleri satılıyor. Buzluğunuzda yer varsa karton bardaklara da koyabilirsiniz veya buz kalıplarına.