Merhaba Annelerimiz, annelik sürecinde edindiğimiz deneyimleri yeni etiketimizde paylaşarak birbirimize destek olmaya devam ediyoruz! 💕
Benim astım bronsit deneyimim,
Bebeğimin ilk gribe yakalanmasi (6 Aylık) ardından kendimizi birkaç hafta içerisinde hastanede yatış ile tedavi olmamiz gerekmesi ile başladı.
Belirtileri,
Hırıltılı nefes
Hızlı solunum
Soluk ten
Beslenme reddiydi.
Tedavi olarak, alerjik şuruplar, hava, antibiotik ve kortizonlu ilaçlarla tanıştık.
Bunların yaninda dikkat ettiğim hususlar,
Halı, perdeyi evden uzaklaştırmak.
Bebek yanında süpürge makinesi dahi acmamak.
Toz, ev akari, çamaşır detarjanlari, temizlik malzemeleri, parfum, sigara vb. Koku oluşturup onu tikayacak her seyden onu uzaklastirmak.
Alerji sezonlarinda (ekim-kasim, nisan-mayıs) olabildigince az insanla temasta bulunmak.
Terletmemek, terleyince hemen üst degistirmek.
Koruyucu ilac (inhaler) kullanımı ile astım ataklarinin önüne gecmek.
Nazal yıkama yapmak. (sinus rinse)
Bu gibi onlemlerle artık (3 yaş) bebegim griplerini antibiotik kullanmadan atlatabiliyor.
Doktorumun söylediğine göre çocukluk çağı bronsitleri, 3 yaşa kadar önlem alındığı takdirde %90 iyilesme gosterirken, ufak bir azınlık 8-9 yaşlarına kadar hastalığı sürdürür, %1lik kesim ise ergenlik çağına kadar hastalikla mücadele edebilirmis.
Onlemleri alıp, üzerine düştüğünüz takdirde yenemeyeceginiz bir hastalık değil, endiselenmeyin.
Tüm çocuklara sağlık diliyorum! ❤️