11 Mayısta sezaryenle doğum yaptım. Oğluşum 12 günlük. Kolostrum denen ilk ağız sütü hemen geldi. Bebeğimi hemen emzirdim zorluk çekmedim yarım saate bir emzirdim. Doğumdan sonra 3. gün beyaz sütüm gelmeye başladı. Göğüs uçlarım yara olup kanasada tişörtümü ısırarak bağıra bağıra ağlayarak tekme atarak emzirdim. Ancak sütüm yeterli gelmedi ve bitti aç olduğu için mecbur 30 cc Aptamil mama vermek zorunda kaldım. Gün geçtikçe hem bende olan sütün son damlasına kadar emzirdim ardından mama verdim. 30 cc mama yetersiz gelmeye başlayınca 60 cc ye, 60 cc den de 90 cc ye çıkardım. Yetersiz geldiğini şöyle anlıyorum dolduğu zaman hemen uyuyor. Şimdi hem bende olan sütü ve 90 cc mamayı yiyor, gazını alıyorum, altını temizliyorum ama zor uykuya dalıyor. Tek sorunumuz anne sütümüz. Onun dışında uyuyan bir bebek uyandırmasam 4-5 saat uyur. Uykusu ağır ve yarım saatten aşağı uyandıramıyorum. Geceleri mama vermiyorum anne sütüm yeterli geliyor galiba. Saat başı emziriyorum. Gündüzleri sütüm yetersiz geldiği için mama vermek zorunda kalıyorum bu da 4-5 i buluyor. Gazını da alıyorum. Şu ana kadar herhangi bir kusma olayı olmadı çok şükür. Kakasını çişini güzel yapıyor. Herkes bir şey söylüyor kafam allak bullak ikinci bebeğim ilk bebeğimi kaybettim. Mamayı çok veriyorsun diye korkutuyorlar. Eşim asker olduğu için yanımda da değil psikolojik olarakta iyi değilim. Belki sütüm bu yüzden gelmiyor bilmiyorum. Süt için yemediğim içmediğim bir şey kalmadı diye düşünüyorum ama sütüm yeteri kadar olmuyor. Ayrıca bebeğim doğduğu kilonun üzerinde şu an. Yani kilo kaybımız yok sarılığımız geçmek üzere göbeğimiz bugün düştü. Sütümün yetmediğinden dolayı kendimi çok suçluyorum eksik hissediyorum. Benim durumda olan var mı?
1.90 cc mama vermeli miyim ?
Tok olduğu için mi çok uyuyor ve zor uyandırıyorum?
Süt için yapmam gerekenler neler?
Göğsümde süt olmasa da boş memeyi süt kanalları açılsın diye vermeli miyim?