Doga0812 Kesinlikle anneni dinleme canım sen doğru yoldasın ❤️ Bak benim kızım ek gıda başında 1 kaşığı bile kabul etmiyordu ağzını kilitliyordu ben 3 gün kuralıyla gittim şeker tuz yok yeri geldi yaptığımı yemeden geri o tabak mutfağa gitti sebzeyi eline verirdim dokunsun diye dokunmaz öyle bakardı halbuki eline ne versem ağzına alan çocuktu yani ama sebze meyve oldu mu masaya bile dokunmadı zamanla bu süreç değişti yeri geldi bazen annelik duygusu ile yesin ya diye ısrarcı olduğum zamanlar oldu çünkü ek gıdayı hiç öyle hayal etmemiştim ne versem yer diye düşünüyordum ne verdiysem istemedi muzu bile sevmedi başta anladım ki mevzu şeker tuz değildi ben pes etmedim devam ettim şimdi sevip yiyor sevmediği şeyler tabiki var oda neticede birey herşeyi sevip yemez canı istemez aç gibi düşünürüz ama o an aç değildir sen sabırla devam et pes etme 1 2 kaşık dahi versen şükret devam et çok beklentiye girme üzülme ben çok üzüldüm ama sonunda düzene girdi çok şükür ama belli olmuyor çocuk bu bir atak geçirir bir sendrom geçirir yemez içmez yani bana 3 gün kuralıyla şeker tuzsuz gidiyorum diye çocuğuma annem bile acır gözle bakıyordu bamyaya varana kadar tattırdım bana göre doğru yol buydu ne annemin ne kaynanamın ne başkasının doğrusuyla gitmedim tecrübe dinlemek güzeldir ama annelik iç güdün daha güzeldir bebeğini zamanla sen çözersin ek gıda bir süreç doyurma süreci olarak bakma tadına baktırıp, alerjik durumunu öğrenme, besinlerle tanıştırma, yemek yemeyi öğretme süreci olarak yaklaş neticede ya emiyordur ya mama içiyordur şeker konusunda elma suyu konsantresi almanı öneririm yapacağın pankek, kek, muhallebi gibi şeylerin içinde şeker tadı katıyor bunu çocuk doktoru olan kızıyla ek gıda sürecini haftalık paylaşan en ufak detaya dahi önem veren bir insta momda gördüm aldım çok memnunum tuzu da alıştırma bebeğini baskı yapmadan pes etmeden denemeye devam et bırak isterse üst baş batsın öyle yesin mıncıklasın atsın eline bulaşanı ağzına bile götürüp tadına baksa o dönemde şükrederdim