10 aylık bebeğim de hem dudak bağı hem dil bağı var. Yeni doğduğu zaman hiç bir doktor muayenesinde belirtilmedi. Ben farkettim. Çocuk memeyi kabul etmedi hiç bir şekilde. Ablası 2 buçuk yaşına kadar emmişti halbuki.. Çoğu biberon u, emziği de kabul etmiyordu artık kafayı yeme düzeyine geldim. Ek gıda dönemine geldiğimizde çocuk ağzını açıyordu ama dilini çıkarmıyordu eline verdiğim yemeği bi türlü dilini çıkarıp kavrayamıyordu. İnternetten arattım alla alla dedim hemen ertesi günü doktora götürdüm. Çocuk cerrahi bölümü bakıyormuş çocuk doktoru benim anlayabileceğim bişey değil dedi. Çocuk cerahhiye gittik yenidoğan döneminde anesteziye gerek kalmadan kesilmesi gerektiğini geç kaldığımızı söyledi. Şuan bebeğiniz ekgıda döneminde anestezi gerektiren ve dikişli bi işlem olacağı için yemek yemeden kesilir hemen dedi ne zaman konuşmasına da engel olduğunu farkettiniz ya da pipet kullanmayı öğrendi o zaman getirin işlem yapılır dedi. Şuanlık bizde beklemedeyiz.
Ama biraz büyüdüğünde kesilmesi tarftarıyım çocuk dilini rahat hareket ettiremiyor. Muhakkak konuşmasına engel olacaktır.
Eğer sizin çocuğunuz dil ucunu hareket ettirebiliyorsa birazda olsa dudağından dili dışarı çıkabiliyorsa konuşmasına çok engel olmaz diye düşünüyorum.