Anne03 benim kızımınkini küçükken görüp kesmedi doktorumuz bizde sandık ki hani küçükken ki işlem büyüyünce de aynıdır öyle değilmiş keşke o an kesseymis en azından tereddutte kalmazdik.. birincisi konuşmaya engel degil 26 yaşındayım hala düzgün konusabiliyorum bendede var :) ikincisi çok araştırıp cerrahlara götürdüm konuşmasını engellemesin diye fakat büyük cocuklara narkozla yapıyorlarmış ve büyüdükçe ilk haline göre kalın tabaka bir deri oluyormuş dikiş atiyorlarmis mecbur hem durup kesi yapabilcek pozisyonları olamaz doğal olarak ayrıca engel bir durum sadece yemek yeme ve emmede olurmuş onlarda da sıkıntı yoksa kestirilmesi şart değilmis doktor sadece ileride bazı harfleri peltek vs söylerse gelirsiniz keseriz etkileyeceği tek şey o demişti. Benim kızımda 2 yaşında hala konuşmuyor yani birşeyler anlatıyor çince gibi 😄 konuşunca peltekligi olursa kestiricem ama olmazsa bosyere narkoz almasına gerek yok:) bazı doktorlar çok korkutuyorlar malesef:))