Merhaba arkadaşlar. 19 günlük taze bir anneyim ve ilk bebeğim. Sezaryen doğum oldu ve bebeğim 4 kg üstü doğdu. Doğumdan sonra sütüm çok azdı, bebeği emzirdim ama çocuk hemşireleri mama takviye verdiler. Ve bu kilolu çocuk, sütün yetmez hep mama da vermen gerek dediler. Ben tabii ki bu görüşte değilim, eve geldikten sonra sütümü arttırmak için her şeyi yaptım. Ilık duş, bestlak damla, rezene çayı, bol bol sıvı tüketimi -komposto,su,hoşaf olsun- uykumu çok ihmal etmedim vs. Bebeğim önceye göre daha çok emiyor hamdolsun. Zaten acıktığında ilk olarak hep meme veriyorum, ikisini de emip boşaltıyor doymazsa mama veriyorum az olarak. Ama bazen memem doluyken de emmek istemiyor, çok ağlıyor biberon vermem için. Çok nadir oluyor ama bu, yine de meme reddine gider diye korkuyorum. Biberonda akış daha hızlı ve emmesi daha kolay diye istiyor sanırım ama avent biberon anne memesine en yakın olan diye onu tercih etmiştim. Tabii yine de biberon farkındayım. Ama hem mama hem emzirme şeklinde ilerleyen anneler nasıl yapıyor bunu merak ettim. Ben mamayı kesmek için elimden geldiğince çabalayacağım ama diyelim bırakmadı, bu sefer ne yapabilirim ki çocuk aç mı kalacak sonuçta. Bir de çevremde mama kullandığını da duyunca ister istemez emzir mama verme vb baskılar çok oluştu. Bu da beni ister istemez strese soktu. Stres yapmak da istemiyorum sütümü etkiler diye. Hamdolsun sütüm var yani yok değil ve çocuk emiyor da. Mamayı mecbur kalınca kullanıyorum. Bir de emzik de kullanıyorum bazen çok ağladığında, o da meme reddi yapar diyorlar ama bilmiyorum. Eğer red gibi bir durum söz konusu olursa emzirme desteği alırım diye düşünüyorum. Lakin öncesinde buraya bir danışıp tavsiye almak istedim. Çok uzun oldu ama okuyan ve yanıtlayan herkese şimdiden çok teşekkür ederim.🤍🌸