Nurduman Hanımlar merhaba 10ay beş günlük kızım şuanda iki gündür otururken öne geriye sallanma hareketi yapıyor ismine tepki verir seslenince döner bakar emeklemiyor uğraşıyor da aslında ama henüz emeklemedi hiç bazen yemek yerken ham gibi sesler çıkarıyor bi kaç kere de anne demişliği var (çok düzgün olmasada )güler yüzlü kimseyi yabancılamayan bi bebek ama bu sallanma olayına internetten baktığımda otizm belirtisi olduğunu gördüm kafama çok takıldı tv tablet falan az izliyor yani ben bi tuvalete gidip geleceğimde açıyorum okadar böyle bir durumla karşılaşan oldumu
Deletedmom_78 Nurduman Paranoyak oldum bu postlardan iyice ya bakmayayim diyorum ama seytan durtuyor😬
Gokcennderenn Nurduman ancak bu sizi üzer. Nete bakarsanız öksürüge kanser yazar. Otizim geniş çaplı bir engel durumudur. Tepki vermesi çok zor ağlar hırçın olur gözünü bir noktaya diker ve ismine bakmaz emeklemek vs bunlar motor becerilerine bağlıdır. Her bebek de de aynı olmaz. Diş çıkarma gibi düşünün aklınıza çok takılıyor ve canınız sıkılırsa durumunu kontrol edin mavi renge tepkisine dönen şeylere ilgisine
Veragillerden Yalnızca sallanma ile otizm tanısı konulmaz. Bebeğiniz çok küçük. Özellikle bir yaştan önce tanı çok zor. Bir de emekleme gelişim kriteri değildir. 🙏Elbette başka şüpheleriniz varsa çocuk psikiyatrisine danışın.
Beyza_momss Deletedmom_78 aynen sonra evin içinde kıza sesleniyorum duyuyo yandan bakiyo gülüyo benle ilgilenmiyo duymuyo gibi farkındayım acaba bizde de mi var diyorum 🙈geri git şeytan çık bebe gülüyo adını biliyo sen çağırınca farkında seni tinmiyo diyorum
Deletedmom_78 kaderimdebudamivardi ya diyorum ki bakma gec ama belki bir farkındalık vardir bende ogrenmis olurum diyorum iyice paranoyak olup çıkıyorum🤦
Sedaseda96 Bence değil bu dedikleriniz çok önemli algılar çünkü sallanma konusu benim oğlumdada var 7 aylık. Otizm bebekler bi şeye tepki vermezler gülümsemezler, size bile bakmaz o kadar boşluk hissi vardır onlarda ☺️ Allah’ım hepsine şifa versin inşallah ☺️
kaderimdebudamivardi Deletedmom_78 kız daha az önce sma postu okudum post actım 10 gün sonra 4 aylık olacak bebeğim cıngırak tutmuyo sallamıyo sma belirtisimi diye
Busraaa333 Nurduman benim kızımda 7;5 aylık sürekli kol çırpıyor bende doktoruna sordum heyecanlanıyor kol çırpıyor falann hep diye baktı dedi gayet sağlıklı mutlu olduğunu gösteriyor niye takıldınız ki dedi. Goz teması bakışlar çok önemli bir kritermiş
Pasaklikontes Nurduman yav Allah aşkına bı salllanmayla olurmu benım oğlumda 9 aylık fakat emeklemiyor sallanıyor dedığın gibi otizim oldugunu sanmıyorum
Nurduman Pasaklikontes valla bende öyle düşünüyordum ama milletin otizm postlarını okuya okuya bende paranoyak oldum
Dilaylaa Bu haraketi sürekli yapıyor mu? Başka takıntılı haraketi varmı peki? Bunlar önemli 🤷 hiçbir belirti tek başına yetmez. Ve ekran için çok küçük bebeğiniz
Nurduman Dilaylaa iki gündür yapmaya başladı mama sandalyesinde otururken başka takıntılı olduğu birşey yok
Dilaylaa Nurduman o zaman bir sorun yok, tek bir haraketi ile otizm olmaz en az üç belirti ile şüphelenmek lazım, yani heyecanlandğı için yapıyor olabilir
Esilaveannesi 10 ay 20 günlük kızım var hareketleri gülümsemesi tepkileri gayet normal son bir kacgundur ileri geri hareketlenmelere başladı megersem müzik sesine yapıyormuş bazen temizlik yaparken açıyordum aslında bi oyun olarak görüyorlar bu tarz hareketleri üzmeyin kendinizi zaten otizim sadece sallanmayla başlayacak bir hastalik değil Rabbim hasta olan bütün çocuklara şifasını versin 🤲
duruguzel Nurduman bilinçli olmak çocuğu takip etmek önemli fakat her gözlemde doktormuş gibi Google’da arama yapmayın lütfen. Her aramaya ciddi bir hastalık belirtisi yazar ve bu yalnızca sizi paranoyaklaştırır. Google gerçek tanı kaynağı değildir. Sürekli, düzenli veya sık sık tekrar durumlar gözlemlediğinizde bi şüpheniz varsa işin uzmanıyla görüşün. Kendinizi böyle çok yıpratırsınız