BGY Merhaba 🤗
Bahsettiğiniz durumların tamamını yaşadım . Aşamaları anlatacağım hatırladığım kadarıyla .
Bebeğim idrar yolu enfeksiyonu geçirdikten sonra berilen kanda beyaz kanı düşük çıktı . Enfeksiyon vücudun savunma mekanizmasını etkilediği için beyaz kan hücreleri düşüşe uğruyor . Bunun için yapmanız gereken demir ilacını düzenli kullanmak ve demiri bağlayan gıdalarla birlikte vermemek .
Demir ilacı süt,süt ürünleri ve çayla verilmemeli arada en az 2 saat olmalı . Ek gıda süreciniz başladıysa ayarlamanızı o şekilde yaparsınız . Yok değilse sabah beslenmesinden 45 dk önce verip o şekilde mama/anne sütü vermelisiniz .
Bir diğeri idrar yolu enfeksiyonu . Bebeğiniz zaten 6 aylık olduğu için su vermenizde artık engel yok . Miktarını biraz arttırın . Alt bakımı için krem,pudra,ıslak mendil kullanmayın . Pamuk ve su . Kullandığınız bez markasının içeriğinde losyon,krem,zararlı bileşenler olmamasına dikkat edin ve sürekli yıkamayın . Sürekli yıkamak PH dengesini bozduğu için mikroplara zemin hazırlar . (Her alt değiştirmede yıkama yapmayın pamuk/su ile silin demek istiyorum) İdrar yolu enfeksiyonu ciddiyetine göre antibiotik,yatış ve ya takipli tedavi olarak atlatılabilinir . Anladığın kadarıyla yatış vermedi doktorunuz bu iyi bişey . Siz de bebeğinize destek vererek bu süreci daha hızlı atlatmasını sağlamalısınız . Birde böbrek ultrasonu tedbir amaçlıdır sizi korkutmasın 😌 Enfeksiyon bazen büyümeye sebep olabiliyor ama ben sorun olacağını hiç düşünmüyorum .
Aklıma gelen herşeyi yazdım umarım yardımcı olur rahatlamanıza 😌