Ruya011 Merhaba. 6-12 aylık normal gelişim gösteren bebeklerde şu becerilerin kazanılmış olması beklenir:
Aktif iletişimi kendiliğinden başlatabilir,
İsmine bakar,
Babıldama sesleri çıkarır (ba-ba,da-da),
"Ce-e” oyununa tepki verir,
Bakışlarını, başkalarının dikkatini yönelttiği yere doğru kaydırır,
Ebeveynlerine ve bakım verenlerine, yabancılardan daha yakın davranır,
Bazı kelimelerin ne anlama geldiğini ayırt eder.
12 ay civarında birkaç kelimeyi anlamlı bir şekilde kullanabilir,
9 ay civarında emekleme, 12 ay civarında adımlama ve yürümeye başlar.
Ayrıca Otizm Spektrum Bozukluğu okul öncesi dönemde tanı koymak için zor bir dönemdir. Henüz kendini ifade edemez çocuk. Ama gözlem önemli. Gelişim basamaklarını değerlendirin. Gecikmeler olursa mutlaka not alın. Doktor kontrolünde sorarsınız. Aynı zamanda hem sizi mutlu etmesi hem de gelişimsel tarama testi yapılacaksa o zaman işinize yaraması için olumlu yanlarını da not alın muhakkak. Örneğin ; 3 aylık iken döndü gibi. Sevgiyle kalın. 💖