Sum098 Benim oğlum erken bebeklikten beri ekrana maruz kalıyor. 18. Ayda konuşmaya başladı. Ekranı doğru kullandık diyelim o nedenle Ekran tek kriter olmamalı. İletişimsizlik çocuğu geriletir. Madem izliyor ve izlemek istiyor, öncelikle azaltıp yerine koyabilecek şeyler bulmalısınız. Hep aynı şeyleri izletmelisiniz. Bir de oturup beraber izleyip orada dönen şeyleri tasvir etmelisiniz. Mimikler çok önemli. İletişim mimikler ile başlar. Bir de ekranda at çıktı mesela (izlediği şeyi bilirseniz)hemen oyuncak atı getirip o ana dahil etmelisiniz. İletişim konusunda ve diğer konularda geriliği yok ise belki de sadece cesaretlendirilmeye ve sabıra ihtiyacı vardır