Mrvhtp81 adaklarda hangi tür ibadet yapılacağına niyet edilirse istenilen şey gerçekleştikten sonra o ibadet yapılmalıdır, bir kişi “falan işim olursa oruç tutacağım” derse sonrasında kurban kesemez veya sadaka veremez muhakkak oruç tutması gerekir. Siz de fakirleri doyurma ifadesini kullandığınız için bu adağınız sadaka kategorisine girer, ama burada çok ince bir çizgi vardır, kullanılan ifadedeki kişi veya mekan bağlayıcı değildir, önemli olan sizin bu sadakayı vermenizdir, niyetinizde falanca şahıs deseniz ama gidip başka fakir birine verseniz adağınız yerine gelmiş olur. Ya da niyetinizde elbise almak vardır ama siz elbise almak yerine o değerde bir para verseniz ifadenizle birebir örtüşmese bile adağınız yerine gelmiş olur. Bu açıklamalardan sonra sizin ifadenizden çıkacak sonuca gelirsek, siz her ne kadar “doyurma” hedefi koymuş olsanız da ona bedel olacak parayı vermenizle yine adağınız gerçekleşmiş olur. 20 fakir demişsiniz bu ifade sizi bağlar, herhangi 20 fakire bu parayı vermeniz mümkündür ama maalesef sma’lı çocuklar bu kapsama girmiyor. Onların durumuna hepimiz üzülüyoruz ve elimizden geldiğince yardımcı olalım istiyoruz ama dinen belirli bir kural varken o kurala bağlı kalmak mecburiyetindeyiz. Hasta olan birini dinen fakir kategorisine koyamıyoruz, tedavileri çok ciddi meblağ gerektiriyor olsa da şu an için ailenin fakir konumunda olup olmadığı bizim için ölçüttür. Eğer bizzat araştırıp öğrenme imkanınız varsa sma’lı ihtiyaç sahibi çocukların şahsî hesaplarına para gönderebilirsiniz. Herhangi bir hayır kurumuna gönderme noktasında şöyle bir sıkıntı olur, siz her ne kadar bir doyurma parasını 20 ile çarpıp çıkan tutarı bağışlayacak olsanız bile kurum bu parayı 20 fakir yerine daha az fakire daha çok meblağ olacak şekilde ulaştırabilir, böyle olursa sizin adağınız yine yerine gelmemiş olur. Bu sebeple çevrenizde iyice soruşturup ihtiyaç sahiplerini belirlemeniz en makul yol olacaktır. Şimdi maddi imkanınız buna müsaitken geciktirmeden yapma gayretinde olun. Allah kabul etsin 🌺