ilkmutluluk17
İnternette böyle açıklıyor :
Gece sık uyanmanın sebebi bebeğin gündüz yeterince beslenememesi ve beslenme ihtiyacını gece karşılamak istemesidir. Erken düzenleme yapılmazsa sık uyanma alışkanlık haline gelebilir ve açlıktan olmazsa bile bebek sık sık uyanır ve-kendiliğinden uykuya geçme becerisi kazanamadığı için- tekrar uykuya dönmekte zorlanır.En kolay ve tanıdık rahatlama metodu olan 'annesini emmek'için ağlar ve anne gelip onu emzirinceye kadar da susmaz. Bu durumu annelerin en yaygın şikayeti olan "gece sık uyanıyor beni emzik gibi kullanıyor" şeklinde duyabilirsiniz.
Gündüz kısa uyku problemlerini de yine bu dönemde başlamasını yukarıda anlatılan etrafı keşfetme durumu tetikleyebilir. Kısa uykular da gece sık uyanma gibi alışkanlık yaratabilir. Bir iki hafta içinde kendiliğinden düzelmezse büyük ihtimal 12. aya kadar sürebilir.