anneyimben25 merhaba taze anne :) bu yoldan yeni geçtim ve acemiliğim, cahilliğim yüzünden çocuğu sarılığa sürüklemiş bulundum. Şimdi tecrübeme dayanarak tavsiye veriyorum öncelikle kaygıyı bir kenara bırak. 1-Bebeğin körpe, erken yorulup emerken uykuya dalabilir. Uyandırmak için topuğunu gıdıkla, üzerini çıkart veya elini vucudunda gezdir bir şekilde uyandır hepsi onun iyiliği için. 2-Hızlı uykuya geçtiği için doymasının da hızlı gerçekleşmesi adına sağdığın sütünü veya mamayı şırınga, sonda, kaşık biberon gibi aracılar kullanarak besleyebilirsin. Biberon direkt meme reddi yapar asla biberona yaklaşma. 3- Besleme işini 2 saatten öteye asla geçirme, gerekirse saatte bir emzir bu süreç sadece bir kaç gün sürecek sonra 2 saatte bir emzirebilirsin. 4- Memen sertleştiyse bekletme sağ, sağdığın sütünün ambalajına tarih ve saat yaz. Gündüz sağdığını gündüz, gece sağdığını gece ver. 5-Anne sütü kolay hazmedilir, mamalar daha uzun vadede sindirilir. 6- Sarılık her bebekte var olan bir hastalıktır mühim olan o değeri arttırmamak. Sarılık bebekte uyku yapar, bebek uyudukça şekeri düşer ve uyanamaz. 5.gün kontrole gittiğinizde sarılığını ölçecekler. 5.gün sarılık en yüksek seviyesini görür ve sonra düşüşe geçer. Tehlikeli sayılan değer 17 ve üstüdür. 7- İlk dönemler gaz fazla olmaz bazen gazı kakayla birlikte çıkartır o yüzden gazı çıkmıyor diye de gerilmeyin. Bu bilgilere sahip olmanı istedim sarılık geçircek diye bi kaide yok ben bilmediğim için çok ciddi stres olmuştum. Hepsi geçicek maksimum 1 haftalık gibi bir süreç.