Merhaba anneler, daha önce post açtım ama aklım karıştı başka başlıkları okuyunca. Benim kızım 3 aylık. Sarılık vs geçtikten sonra gaz durumu çok şiddetli oldu ve kullandığımız hiçbir gaz damlası işe yaramadı. Ben kendimce süt ve süt ürünleri diyeti yapıyordum. Sadece kahvaltı da azıcık peynir ve bazende tereyağı tüketiyordum. Ancak kızımda ara ara mukuslu kaka oluyordu. Ara ara çok şiddetli ıkınma ve bağırsaklarından ses geliyordu. Bu durumlar olsa da kakasında kan görmeyince alerjik olmadığını düşündüm. 3 aylık olunca diyeti bıraktım. Diyeti bıraktığım dönemde rota aşısıda yapıldı. Aşıdan sonra bir hafta kızım kıvrana kıvrana mahvoldu. Mukuslu ve sulu kaka yaptı o hafta boyunca ve bağırsaklarındaki guruldama hiç bitmedi. Hep huzursuzdu o hafta huzursuzluğu daha da artmıştı.
Doktora muayene oldu. Doktor gaita testi yaptı temiz çıktı. Sorun yok deyince ilk defa pişmemiş süt ürünü olarak yoğurt yedim ve o gecenin sabahında kızım yoğun şekilde mukuslu kaka yaptı ve içerisinde nokta şeklinde kan vardı.
Araştırdım baya ama aklım inanılmaz karışık. Süt ürünlerinin yanında yumurta dana eti vs de yememek lazımmş. Ben bunları hep tükettim ama hiç kakada kan görmedim. Kızım hep alerjikti de aşı mı tetikledi ya da aşıdan kaynaklı mı kan geldi çözemedim. Doktorumla görüşmemde tatmin edici bilgiler alamadım.
Başından geçenler ne yapmam gerekiyor tavsiye verir misiniz? Çok uzunda yazdım ama doktorlar bu alerjik duruma net cevap veremiyorlar o yüzden tecrübelerinize ihtiyacım var. Acaba kızım en başından beri mi alerjikti yoksa aşı mı bu duruma neden oldu? Diyetime yumurta dana etini de eklemeli miyim? 👀 Kafam karmakarışık oldu. 🥲 inşallah yorumsuz kalmaz postum 🙈