Songulykilic Merhabalar. Bebeğim doğduğundan beri dikkatimi çekti ucu yarık kalp şekli gibi doktora dil bağı var mı dedim yok deyince ustelemedim ama şuan çok tedirginim. İlerde konuşmasını etkiler mi bi bilgisi olan var mı ya?
Elifinci17 Songulykilic arka dil bağı var gibi duruyor. Ama cogu doktor bilmiyor bunu. Benim kızımın da dili kalp gibi ama dil bagı vardı 3 günlükken kestirdik. Emmesinde problem var mı meme kavramasında falan.
Trkanmete Songulykilic dil bağı yok bebeğinizde. Üst damak ve diş etinin birleştiği yerde olur dil bağı.
Songulykilic AyPerisiVeGokPrensininAnnesi AyPerisiVeGokPrensininAnnesi https://imgyukle.com/i/RhjBm0 https://imgyukle.com/i/RhjKOM https://imgyukle.com/i/Rhj1Vy
Songulykilic AyPerisiVeGokPrensininAnnesi https://imgyukle.com/i/Rhgevq https://imgyukle.com/i/Rhg39Y
AyPerisiVeGokPrensininAnnesi Songulykilic Yani bu engel değil dilinin şekli o diye biliyorum. Bir arkadaşım vardı böyle büyüktü tabi. Normaldi.
Bebegimm1 Songulykilic benm bebegimde var dil bagi dilinin ucunun hemen altinda oluyor mesela bizdeki geride ama dil bagi olanlarda biraz daha dilinin ucunda oluyor o bağ.ve dilini.disari cikartamiyor emmede sorun falan varsa veya yemek yemede yada konuşmada problem olursa kesiliyor eger bunlardan biri yoksa doktor kestirme taraftari degil.benm.bebegim16 aylik bir sorunu yok simdilik.sizinkinde ben goremedim
Songulykilic AyPerisiVeGokPrensininAnnesi inşallah ya genetik gibi birşey olsunda konuşmasına da engel olmasın gerisi önemli değil
Songulykilic Elifinci17 yok gayet güzel emiyor tabi ses çıkarıyor o hariç. Yani ilk bebeğim olduğu için pek anlamıyorum açıkçası doyduğunu biliyorum ememeseydi doymazdi herhalde.
Mlkko Songulykilic dil bağı konuşmaya engel değil sadece bazı harfleri tam çıkaramıyorlar ya da pekteklik oluyor bazen de hiçbir şey olmuyor. mesela eşim 28 yaşında dili hala bağlı bir sıkıntısı da yok ama istisna da olabilir tabi tam bilemiyorum. Genelde emmede problem yasaniyor