ikikizannesi Cezalandrmak iyi bir eğitim şekli değil. Çocuğu cezalandırdığınızda öğretmiş olmuyorsunuz cezayla siz kendi istediklerinizi yapmış oluyorsunuz. Çocuğunuz da bir yere kadar yapıyor bunu korkudan ama ebeveyn ve çocuk arasında iletişim korkuya dayalı değil saygı, hoşgörü ve sevgiye dayalı olmalı. Ilımlı yaklaşın, ödev yapmak istemiyorsa yapmasın. Okula gidecek öğretmen ödev sorduğu zaman yapmadığı için yaptığı hareket karşısında utanacak. Çocuğa sorumluluk verin bir şey kaybetmezsiniz yapmak istemeyen bir çocuğa zorla ödev yapılmaz.