deniz_s kendim yapıyorum. Hem de bolca yapıp geri kalanı buzluğa atıyorum. Böylelikle elimin altında hep hazır yemeğim oluyor yanına bir de makarna veya patates oldu bitti:) içeriği de temiz…
Marketten kasaptan gögüs etini şinitzellik yapmasını rica ediyorum.
bir kaba yumurta ve bi iki kaşık süt koyup güzelce çırpıyorum.
bir kapta un,tuz,karabiber, acılı istiyorsam kırmızı toz biber varsa bir de sarımsak tozunu karıştırıyorum. ( sarımsak tozu ve kırmızı biber tercihe baglı)
bir kapa da Galata unu döküyorum. ( ben bayat ekmekleri kurutup rondodan cekmiştim onu da kullandığım oldu her ikisi de güzel)
güzel doğranmış tavukları önce unlu karışıma sonra yumurtaya sonra Galeta ununa buluyoruz. Tepsiye yağlı kagıt serip hazırladığım şinitzelleri birbirine değmeyecek şekilde diziyorum. Buzlukta dondurup poşetliyorum.
böyle uzunmuş gibi geliyor ama aslında degil. Bir de ben maşa kullanıyorum tavukları bulurken elim batmıyor. Ya da tavuğu una ve galeta ununa bulurken bir elimi yumurtaya bularken diger elimi kullanıyorum. Tık tık yapıyosun zaten.
pişirecegim zaman da fırında yapacaksam çözdürmüyorum buzunu. Üzerine biraz yağ sürüp fırına atıyorum patatesle.
Ama yağda kızartacaksam içi iyi pişsin diye buzluktan önceden çıkarıyorum.
yıllardır fırsat buldukça yaparım 1-2 kilo tavuk göğsünden. Dolabımda hep olur. Cok da lezzetli olur yani. Tavsiye ederim