Biz Almanya’da yaşıyoruz,burda da ücretli ve isteğe göre yapılıyor bexsero! 17 aylıkken ilkini yaptırdık ama gecesine çok kötü oldum kızım,38 ateşle uyudu akşam bu sorun değildi ama 3 saat sonra uyandı ağlayarak ve yarım saat hiç durmadan yerinden kıpırdayamadan ağladı,dönemedi bile halbuki uyurken çok dönerek uyur hatta bazen yüz üstü ama felçli gibi hiç kıpırdayamadan,çok korktuk, kızdım kendime hatta niye yAptırdım diye 10. Dakika da ağrı kesici ilaç verdik demişti doktor ateşi çok çıkarsa ağrısı olursa verin yapar diye ,neyse verdik işte o da 20 dakka sonra etkisini gösterdi ve yarım saat sürdü toplamda ama çok şükür sonra sabaha kadar uyudu ve sabah hiç birşey olmamış gibi kalktı🙏😌tabi ki menenjit b kapsa riskleri daha çok ,kendi doktorumuz da Türkiye’deki doktorlarda öneriyor diye yaptırdım ama bakalım 2.si 2 ay sonra çok korkuyorum,diğer bütün aşılarını oldu hiç böyle birşey yaşamamıştık hayırlısı🙏