Ecekan aslında değil canım. Birebir gördüm. Şöyle anlatayım. Biz Bodrum’da yaşıyoruz. Kız kardeşimin ismi Mükerrem di. Zaten son birkaç yıldır arkadaşları arasında deniz ismini kullanıyordu. 18 ine girmeden babanın izin vermesi gerekiyor denildiği için çok üstüne düşmedi. Babam kendi annesinin ismi ya değiştirmeye pek sıcak bakmiyordu. 18 ine girince 3 kez falan nüfusa gittik bunun için. Bizim yapabilecegimiz birşey yok dava açmanız gerekiyor denildi. Kuzenim avukat. Başka bir şehirde yaşıyor. Yazın bize geldi. Bu konu için önceden nüfusta değişiklik yapılıyordu fakat insanlar bunu kötüye kullandıkları için işi zorlaştırıp dava yoluna götürdüler artık bildiğim kadarıyla nüfusta olmuyor dava açmali sürecin hızlanması için de şahit gerekiyor falan dedi. Ağustos ayı falandı. Açalım davayı dedik. Kardeşim de Bayburt’a üniversiteye gidecekti 1 ayı falan kalmıştı. Kuzenim dedi ki şimdi dava burda açılsa sürekli buraya gelmen gerekir. Bayburt’a gidince ikametgahıni oraya al orda dava açılsın ki git gel yapma dedi. Tm dedik. Kardeşim Bayburt’a gitti. İkametgah için nüfusa gitmiş. Kadın sen neden ikametgahıni buraya alıyorsun zaten öğrencisin demiş. Kardeşim de ismimi değiştireceğim. Dava açmam gerekiyormuş o yüzden demiş. Kadın niye dava uğraşıyorsun ki ben değiştiririm ismini demiş. Kardeşim tabi şok nasıl ya olmuyor dediler dava dediler eli ayağı titremeye başlamış. Kadın sen benim kadar iyi bir çalışanla karşılaşmadın o zaman demiş. bir müdürle konuşup geliyorum demiş. Gitmiş 10 dk sonra dönmüş. Olmuyor demiş. Kardeşim tabi ışık görmüş ya müdürle ben konuşayım demiş. Müdürün yanına gitmiş. Müdür kardeşimi görünce şaşırmış. Sen bayan mıydın, Bana ismi Mükerrem deniz olarak değiştirmek istiyor dedi ben seni erkek sandım o yüzden kabul etmedim hemen imzalıyorum 2 gün içinde kurul toplanır %100 diyebilirim çünkü Mükerrem erkek ismi ismin kabul edilir. 2 gün sonra ararız seni gel imza atarsin 30 lira mı ne işte şimdi tam hatırlamıyorum kimlik ücretini verirsin 1 haftaya da yeni kimliğin gelir demişler. 2 gün sonra e devlette ismi değişmiş aramışlar gitmiş imza atmış ücreti ödemiş. 1 haftaya kalmadan da yeni kimliği geldi. Hiç dava hiçbirsey yapmadan 15 dk da nüfustan ismi değişti kardeşimin. Daha önce de burda buna benzer birşey yazmıştım. Nüfusta çalışıyoruz mümkün değil falan denilmişti. Mümkün yani. Bence işlerine gelmiyor. Niye buradakiler yapmadı ki. kardeşim bu şekilde değiştirdi. Arkadaşım kızının ismine isim ekletti bu şekilde. https://imgyukle.com/i/RX54cQ yüklemeyi becerebildiysem düşünceler kısmında ad düzeltmesi diye yazıyor