yareninannesi11 normalde güneş doğana kadar diye söylerler ama oruç sakata düşmesin diye diyanet bir saat belirliyor ve ona uymak durumundayız eğer güneş doğana kadar yiyelim dersek güneşin tam doğuş saatini gözle görerek anlayamayacagimiz icin (doğması demek aydınlanma demek degil) orucun şartlarını yerine getirmemis oluruz