otose_san İyi geceler hanımlar. Bu hafta sonu evimize bi kedi dahil olacak inşallah. Daha önce bakımı hakkında pek bilgim yok. Tuvalet eğitimi varmış ama yeni geldiği yerde tuvaletinin yerine nasıl alışacak, nasıl öğrenecek? Bi de hangi mamayı kullanıyorsunuz? Royal Canin markası nasıl? Mama değişikliği yapmak istersek nasıl yapacağız
Batigun otose_san merhabalar. Öncelikle hayırlı olsun müthiş bisey müthiş bir bağlılık 🥰 ben 2 kedi büyüttüm. Tuvalet eğitimi cok basittir siz ona eve gelir gelmez ilk kumunu ve yerini gösterin içine koyun kokusunu bıraksın. Bir kaç kez siz gidip koyun yeterli zaten kediler kum dışında bir yere cis yapmazlar doğalari gereği. Yavru kedi mi bilmiyorum yada kisirlastirilmjs mi mamayi ona göre seçin. Ben ND marka kullandım. Kumunu kokulu almayın hic sevmiyorlar. Tırnakları için kendiniz kesecekseniz eğer makaslari var özel onu alabilirsiniz tüyleri cok dökülmesin derseniz de tuy toplayıcı eldiven var tarayip hem kedisi rahatlatirsiniz hem de tüyünü toplarsiniz. Aşıları cok onemli buna dikkat edin bir de kumunu siz degistirmeyin mümkün olduğunca eşiniz değiştirsin ve çocuğunuzun upasamayacgi bir yerde olsun
miniktosbagam otose_san hayırlı olsun minik kedicik ve sizin için 🤩kumu topaklanan kum alabilirsiniz , tuvalet konusunda kediler çok hassastır görünmeyen bir kuytuda olsun mümkünse bir de mamayı kuma yakın bir yere koymayın. Royal canini almayın bağımlılık yapıyo bu sefer başka bir mama yemiyo diyolar. ND çok iyi marka ama biraz daha uygun fiyatlı ama güzel içerikli olsun derseniz pro performance diye bir mama var onu alabilirsiniz. Aşıları çok önemli özellikle kuduz ve iç dış parazit. Taşıma çantası alın veterinere falan giderken lazım olacak. Mama kabı su kabı için masrafa girmeyin evde kullanmadığınız kap kacak iş görür 😃 bir de yaş mamaya alıştırmayın hatta ilk etapta hiç vermeyin kuru mamayı yemez bu sefer
irva otose_san 2 kedim var 😊 Tuvalet konusu çok basittir.Kumuna bir kere siz koyun ikinciye kendisi gidip yapacaktır.Mama ve suyunu tuvaletinden uzak bir yere koyun.Tuvaletin dibinde kokusu geldiği için yemek istemezler.Aşılarını düzenli yaptırın.😊 Her gün tüylerini tarayın.Mama olarakta proplan kullanıyorum ben.Biraz pahalı bir mama ama kalitesinden ödün vermez.Haftada bir kere yaş mama verebilirsiniz.😊 Tırnaklarını da düzenli olarak uzakdıkça kesmeyi unutmayın.🥰
Deletedmom_33 otose_san Pro plan kitten kullanıyorum. Scottish fold için. Royal canin aşırı yağlı imiş. Tuvaleti sabit koyun kumunu gösterin birkaç kez o sonra gidip oraya yapar. Yapmazsa öğrenen kadar tekrar edin. Kum kkstediginizi alabilirsiniz ben kokusuz ince taneli kullanıyorum.
otose_san Batigun teşekkür ederim ☺️ gün yaklaştıkça heyecan yapıyorum, ne nasıl olacak bilmedikçe daha fazla panik oluyorum. Tırnak kesimlerinin ücretsiz olduğunu söyledi malzemeleri satın aldığımız petshopçu, öyle olunca veterinere götürmeyi düşündük, bilmeden canını da acıtmak istemiyoruz
otose_san miniktosbagam teşekkür ederim 🌻 taşıma çantası, kapalı tuvaleti, kumu, yatağı, mama ve su kabı, oyuncakları, tırmalama sopası her şeyi hazırladık, bi maması kaldı ☺️ bi kediyi bekliyoruz artık
miniktosbagam otose_san sağ salim kavuşun inşallah 🤩🙏 kediler bambaşka yaa imkanım olsa evimin her yerinde kediler dolaşsın hepsine bakayım seveyim mıncırayım isterdim 😊🌺
otose_san irva teşekkür ederim ☺️ yaş mama konusunda kediyi alacağımız aile ödül olarak verdiklerini söylemişlerdi, bi kaç yerde de etrafı ve tüylerini çok fazla batırdığı ve çok çabuk alışıp kuru mama yemediklerini okumuştum
irva otose_san Hahahhaa 😬 Ben hep haftada bir kez verdim.Ödül için ayrı ödül maması alırım onlara.Ama kedili ev eğlencelidir.Benim oğlan onlara ulaşıcam diye 6.ayda emekledi erken yürüdü.Çocuk gelişimine çok katkısı var.Ama tabiki kedili ev olunca eşyalar da eskisi gibi yeni ve temiz pek olmuyor.Her yer tırmık izi 😬
otose_san irva bu fikre eşimin alışması lazım sanırım, eşyaları fazla kıymetlidir 😹 kızlarımdan korkuyorum bende hayvanı seveceğiz derken canını yakarlar mı diye
irva otose_san Eşiniz bence de alışsın.Perdeler koltuklar en sevdikleri yerler.Tırmalama tahtası da olsa giderler başka yerleri tırmalarlar.Kaç aylıklar kızlar ?
otose_san irva büyük 3 yaşına girdi, küçükte 1.5 yaşında hemen hemen. Ufaklık hayvanlara deli oluyor, yaş itibariyle korkusu da yok, sokakta kedi, köpek ne varsa bağırıp üstlerine koşuyor 😂 ne yazık ki büyük tam tersi korkuyor
otose_san Deletedmom_33 kumu bahsettiğiz markadan almış eşim. Royal canin kullandığını söyledi kedinin bulunduğu aile, siz hangi markayı tercih ediyorsunuz? Scottish fold gelecek kedinin cinsi de
irva otose_san Alışır alışır o da bir zaman sonra.😬 Bir bakmışsın koyun koyuna yatıyorlar.Genelde öyle oluyor.
Deletedmom_33 otose_san Pro plan kitten kullanıyorum mama olarak. Eğer kuru mamaya geçtiğinden beri Royal canin kitten veriliyorsa ona devam edin 1 yaşında yetişkin mamasina gecersinix
Ness23 Ahh son gördüğüm iki dandik posttan sonra en sevdiğim konuya denk gelmek.Sana yazdıktan sonra mışıl mışıl uyuyacagım😀😀Ben de de iki kedi var sokakta da besleme yapan biriyim.Öncelikke kum olarak ince taneli al.Eger yavruysa kalın taneli kum ile yapamaz.Gercı benım kedıler 6 yasında ben hala ince taneli kullanıyorum.Kum markasına kendin karar ver tabi.Ben kedılerım dogdugundan beri proplan somonlu mama kullanıyorum.Kısırlastıktan sonra kısır mamasına geçtim.Hiç sorun yasamadım yılda bir kontrole giderler değerlerinde birşey cıkmadı.Mama kaselerını naylon alma derım ama senın kararın.Tuvaletını kesınlıkle kapaklı al.Yenı kedıye alısmak zaman alır belkı en azından tuvaletı kokmasın da evdekıler ayaklanmasın.Dogustan onlar zaten hemen toprak flan ararlar.Temız kuma koy uzerıne o eseleyıp alısır zaten.Yıl sonuna kadar çip taktırmayı unutma.Asıları var onları yaptır.Ozellıkle iç dış parazit aşılarını hiç aksatma…Tasma al mutlaka küçükse nerde oldugunu tasmadan anlıon.Ayy uykum geldıı suan sonra yazarım yıne ahahhaah.Tebrıkler guzel hareket bu arada❤️❤️❤️
otose_san Ness23 çok teşekkür ederim ☺️ daha öncede kedi hakkında post açmıştım oradan gelen tavsiye bi de gezdiğimiz petshopçuların da önerisiyle kapalı tuvalet aldık biz de, çocuklar içine dalması diye biraz da 😂 ucunda minik bi zil olan tasma da var ama gün boyu rahatsız etmez mi diye bakıp bakıp emin olamıyorum. Çip dediğiniz şey tam olarak nasıl oluyor, biraz cahilce bi soru oldu sanırım 🙈ama yeni yeni öğreniyorum