Derinikolu merhaba. Tabiki anlatırım. Ben kızıma küçük kavanozlarda yapıyorum 1 litre sütten 4 kavanoz rahat çıkıyor. Öncelikle sütü iyice kaynatıyorum yaklaşık bir 20 dk falan benim için yeterli oluyor.Bu arada her kavanoz için bir kaseye 1 tatlı kaşığı yoğurt koyup oda sıcaklığına bırakıyorum. Sonrasında sütün ılımasını bekliyorum ama tamamiyle ılık olmayacak hafif sıcaklığı hissedeceksiniz. Mesela serçe parmağımı sokuyorum 5 6 ya kadar sayıp içinde tutup hafif yandım diye çıkarabiliyorsam mayalama ayarına gelmiş demektir. sütten biraz alıp yaklaşık 1 kaşık kadar kenara koyduğum yoğurda karıştırıyorum ki birden kesilme olmasın. Daha sonra kavanozlarda koyduğum her bir sütün içine 1.5 tatlı kaşığı yoğurt koyup karıştırıyorum ve sıkıca ağızlarını kapatı 3 kat bez içine sarıyorum 4 saat dışarıda beklettikten sonra dolaba kaldırıyorum. Ertesi gün kullanmaya başlıyorum taş gibide tutuyor. Benim kendince mayalama yöntemim bu.