ozlemmerter güzel anne, öncelikle geçici bu durumlar. Elbet o da büyüdükçe güzelce yemeğini yiyecek. Lütfen kendine çok dert etme bu konuyu. Her bebeğin gelişimi farklı. Biz de 7,5 aylığız. İlk günden beri pütürlü verdim ben. Çatalla azıcık ezerek verdim. Hiç muhallebi yapmadım. Şimdi ara değişiklik olsun diye muhallebi tarzında vermeye çalışıyorum almıyor. Yani benim tecrübeme göre nasıl alıştırırsan öyle gidiyor. Bir an evvel pütürlülere başlayın. Doktor ve okumalarımın ısrarla bana anlattığı, ek gıda adı üstünde ek gıdadır. Bebek yemek istemezse üstelenmemelidir. Sabırla bir süre sonra yeniden teklif ederek üstesinden gelinmeye çalışılmalıdır. Her gün yemek zorunda değildir. Saatleri olmak zorunda değildir. Anne sütü/formül süt ana besin kaynağı olmalıdır. Amaç bebeğimize yemek yeme alışkanlığını kazandırmak olmalı. Bol bol sizi izlesin yemek yerken. Biz ilk günden beri bunu yapıyoruz çok faydasını gördük. Birlikte masaya oturuyoruz her seferinde. Havuç benim tecrübeme göre şekerli olduğundan reddi daha az olan bir ürün. Havuç verebilirsin. Havucu buharda ya da suda haşla. Çatalla ez. Sade ver. Kabul etmedi mi peki diyip bırak. Yemeğin ortasında sonunda bir daha dene. Yemediyse kalsın öyle. Alternatif sunarsan her zamam reddedebilir. Yemek faslı öyle bitsin. Onu kabul etmesi gerektiğini anlamalı. Bunu bu aylarda yapmazsan ilerde anne sütü değil de bu besinler ana öğünü olduğunda hiç yapamazsın. Şimdi bir bütün gün bile yemek yemese sadece anne sütü alsa sorun değil ama ilerde böyle olmayacak…