Hope77 anlatayim hemen cok kolay yaparsiniz kolayca. Bimden pastorize süt aliyorum. Evde zaten kendi yaptigim yogurt oluyor onunla mayaliyorum sizee komsudan ailenizden falan alabilirsiniz ilk mayalamak icin.
Oncelikle sütü tencereye aliyorum kaynamaya basladigi an kapatiyorum ve kavanozlara dolduruyorum ılısın diye. Sonra fırının tepsisini aliyorum icine mutfak havlusu ya da bez seriyorum kavanozlari onun ustune koyuyorum çünkü firinda mayaliyorum.
Kavanozlar soguyana kadar firinida alt ust 50 derecede ısıtıyorum. Ve bi kaseye 5 6 tatli kasigi yogurt cikariyorum.
Sutu ates olcer ile olcuyorum 46 47 derece civari olmasini bekliyorum. Ates olceriniz yoksa serce parmaginizi batirin 6 7 saniye kalacak sonra yakacak sicaklikta olmali. O kıvama geldiginde kaseye koydugum yogurdu aliyorum içine kavanozlardan 5 6 tatli kasigi sut koyup karistiriyorum ve o karisimi kavanozlara geri koyuyorum.
Kavanozlarin agzini kapatmiyorum ama ustune bir bez, havlu ortuyorum firini kapatiyorum ve tepsiyi firina koyuyorum.
7 8 saat firinda bekliyor sonrasinda cikariyorum ve agizlarini kapatıp dolaba koyuyorum ertesi gun kullaniyorum 😊