Merhaba hanımlar, 2 aylıkken bebeğimde boyun eğriliği olduğunu farkedip ultrason çektirdik. Kasları eşit çıktı fakat boynunun o kısmında küçük küçük lenf bezeleri olduğu için boynunda direnç olduğunu söylediler ve tortikollis teşhisi koyuldu. Her gün egzersiz yaptırmamızı söylediler elimden geldiğince yaptırmaya çalıştım ama bebeğim çok fazla ağladığı için düzenli yapamadım. Şimdi ise 6 aylık boynu düzelmediği gibi bu illet vücudunun tek tarafında güçlenmeye yol açtı.
Bebeğimin tortikollis olan taraftaki kol ve bacağı daha güçlü. Yüzüstü dururken ağırlığını o tarafa daha fazla veriyor.
Sorum bebeğinde aynı teşhis olan annelere sizin de tortikollis olan tarafta güçlenme oldu mu? Tedavi sonrası düzeldi mi? Sağ kol ve bacağı sola göre daha kuvvetli bu durum beni korkutuyor. İnternete baktığımda farklı hastalıklardan da kaynaklandığını gördüm. Lütfen yardımcı olun.🙏🏻