Nehir_07 Biz 5.ayda başladık ek gıdaya. Şuan 6 ay 24 günlük oğlum. Çok şükür yemek yemesi iyi, katı yiyebiliyor, öğünlere geçtik. Siz kendi tecrübelerimi anlatayım. Öncelikle ek gıdaya başlarken hiç korkmadım. Hep çatalla ezip pütürlü verdim. Öğrebilir, öksürebilir. Hemen müdahale etmeden bekledim. Zaten bebekler kendileri çıkarabiliyor ya da yutuyor. Çok ciddi bir şey olmazsa siz de panik yapmadan yedirebilirsiniz. Oğlum mama içiyor ve ben mamadan yaklaşık 2 saat sonra yediriyorum. Yerken dişlerimi gösteriyorum. Karşısında ben de bir şeyler yiyorum. Nam nam gibi ağız içi sesler çıkarıyorum. Çok güzel olmuş, hmmm ne kadar tatlı diyorum. Bazen kaşıkla yemek istemiyor o zaman parmağımın ucuyla veriyorum. Ya da kaşığı eline veriyorum bir süre onunla oynuyor. Mama sandalyesine oturtuyorum ve dikkatini çekecek şeyleri kaldırıyorum. Her gün belli saatlerde yedirmeye çalışıyorum ki bir düzeni olsun alışsın. Evet bazen yemek istemiyor o zaman bekletiyorum. Yani öğün olarak verdiğim için sabah yemiyorsa öğleden sonra veriyorum. Ve size tavsiyem tadımları en erken 11 de en geç 6 da yapmanız. Daha erken ya da daha geç bebeğiniz istemeyebilir. Birde sebzelerin haşlama sürelerine dikkat edin. Sonuçta az pişmiş ve çok pişmiş sebzelerin tadı değişir. Gün içinde su içirmeye çalışın. Susuzluk da iştahı etkiliyor. Alıştırma bardağı aldım oturup oyuncakları ile oynarken yanına bırakıyorum alıyor, oynuyor, suyunu içiyor. Kabızlık olması da etkiler. Her verdiğin sebzeye 1 çay kaşığı zeytinyağı koy. Umarım işe yarar tavsiyeler vermişimdir. 😊