Katun çok kolay tarifim,
1 kilo süte
1 çay bardağından 2 parmak eksik pirinç,
Bir paket vanilya,
1 çay bardağı şeker, [ şekeri genelde ölçü ile koymam azar azar koyup çok şekerli olmicak şekilde ayarlarım]
Süt kaynayınca yıkadığın pirinci ekle, vanilyayı ekle, kısık ateşte pirinçler ağzında eriyinceye kadar pişir, kapatmaya yakın şekeri ekle bi kaç kaynama gelince söndür ve kaselere doldur, soğuyunca streç çekip dolaba at, afiyet olsun canım, bu tarifi her zaman 4 kilo süt ile yaparım, nişasta veya başka bişey eklemem, hepsini denemişimdir 11 yıldır en güzel ve tam sütlaç tadı veren tarif budur, çocuklarım ve eşim çok sever, bayramda 7 kilo süt ile yaparım bayramın 3. Ü gününe hicbisey kalmaz afiyet olsun..