bugun3101 reşit olmayanlar babaya dava acmak zorunda. Reşit olan direkt kendi adına acıyor davayı. Ben evlenmeden önce ilk ismimi sildircem diye yemin etmistim babannemin ismiydi ve nefret ediyodum isimden :) internetten dilekce örnegi buldum onu kendime göre düzenledim cıktısını aldım imzamı attım. Baglı bulundugum adliyeye gittim sulh hukuk mahkemesiydi yanlıs hatırlamıyosam. Tevzi bürosuna gittim dava acmak istedigimi dilekcemin oldugunu söyledim. Basvurma harcı dosya masrafı ıvırı zıvırı bana bi ödeme cıksrdılar onu ödedim. İcerden dava dosyası aldırttılar fotokopiciden bütün evrakları ona koydular. Adresimi falan teyit ettiler tebligat gelecek durusma günü icin dediler. Anında evdevlete yansıyo zaten davalarım bölümüne. Bi de benim davam tam pandemiden 1 ay önce acmıstım pandemi patlayınca 4 kez ertelendi durusma :) 1 aileden 1 de sosyal cevrenden 2 sahit istiyolar han ibiz bu kisiyi bu isimle tanımıyoruz kullanmıyo gibisinden. Ama pajdemi olunca sahitleri almadılar iceri gerek yok dedi hakim. 1 ay sonra nikahım var yetismesi lazım acilen karar yazılıp ojaylanması lazım dedim sagolsun hemen yazdı kararı da nöbetci hakimin onaylıcanı söylediler 1 hafta ona ugrastım aradım rahatsız ettim sürekli :) kolay hasit bisey aslında :) valla ilk dava acmaya gittigimde 500 küsür lira gibi bisey ödemistim sonrasında ödedim mi hatırlamyorum. Baglı bulundugun ilce nüfus müdürlügümü aradım onlar sisteme yansıttı yansıttıktaj bikac gün sonra e devletteki ismim düzeltilmisti. Ama mesela hastane kayıtlarında filan xogu yerde eski 2 isim görünüyo güncellettiriyorum :) o dönem 2 kez kimlik cıkarttım ben bi isim sildirdim yeni kimlik cıktı nikah basvurusunu güncellettim hatta evlilik cüzdanımda cıkmasın diye o isim. Evlendim soyadım degisti bi daha cıkarttım kimlik :) benimki uzun sürdü o yüzden