herseyguzelolacakk Oğlumun doğum gününe yapmıştım 20 kişi yemişti canım.
10 yumurta
2 bardak şeker
2 bardak un
1 bardak nişasta (mısır-buğday fark etmiyor)
2 paket vanilya
2 paket kabartma tozuu
1 çay bardağı ılık su
çok azıcık tuz.
Yumurta beyazı sarısını ayır ama beyazlara sarı kaçmasın yoksa traş köpüğü kıvamında köpürmüyo. Beyazları iyice köpürt yani ters çevirince akmayacak kadar. Sonra yumurta sarısıyla şekeri çırp sıcak suyu yavaştan ekle yumurta pişmesin yoksa rezalet oluyo😂 ben hem çırparken yavaş yavaşta ekliyorum o şekilde pişmez. Sonra bütün malzemeleri yumurta sarısı ve şekerin üstüne eleyerek koy karıştır. En son yumurta beyazlarıyla karıştır. Ama yumurta beyazlarını koyarken spatulayla karıştır yoksa söner kabarmaz. Sonra kalıbını yağla ve unla mutlaka dök önceden ısıttığın fırında 170 derecede pişir tamamen soğuyunca streçleyip dolaba kaldır. Bence bi gece önceden keki ve kremayı yap ertesi gün birleştirdiğinde hepsi soğuk olduğu için pastan zımba gibi olur😂