Adababy devamındaki yorumlarınızı görmemiş olsaydım cevabım şu şekilde olurdu: bir kimse ileri derecede yaşlılığı veya iyileşme umudu olmayan rahatsızlığı sebebiyle oruç tutamıyorsa bunun için fidye verir, fidye verecek maddi imkana sahip değilse fidye verme sorumluluğu da üstünden düşer, bundan sonra yapacağı tek şey oruç tutamıyor oluşunun eksikliğini yüreğinde hissetmek ve Allah’tan bağışlanma dilemektir. Ama siz aslında isterlerse bu parayı ayırabileceklerini söylüyorsunuz, yani aslında keyfî harcama yapıp bu birikimi hazırlamıyorlar. Eğer imkanları olacakken kolaya kaçıyorlarsa bunun mesuliyeti vardır ve fidyeyi vermedikleri takdirde üzerlerinde bu borç kalmaya devam eder. İşin diğer boyutu da şudur, fidye vermeye imkanı olmayan birinin yerine başkasının fidye vermesine gerek yoktur. Yapılabilirse bu tabi ki çok güzel bir iş olur ama yapılma zorunluluğu yoktur. Onlar veremiyorlar diye siz kendinizi sorumlu hissetmeyin, yapabilecek olursanız yaparsınız, yapamayacak olursanız bu sizi dinen sorumlu kılmaz 😊🌺