Kubranurrr21 aleyküm selam, yoğunluktan dolayı sorunuza ancak dönüş yapabildim yoksa kesinlikle cevapsız bırakmam zaten 😊 siz meal demişsiniz ama ben yine de teyit etme ihtiyacı hissediyorum, kast ettiğiniz arapçasını latin harfleriyle okumak mı yoksa anlamını okumak mı? Çünkü ikisi için verilecek cevap tamamen değişir. Ama zannımca meal kelimesini özellikle seçtiniz, yani Kur’an’ın orijinalini değil anlamını okuyorsunuz. Kur’an’ın anlamını okumak çoğu kişinin yapmadığı ama aslında muhakkak yapması gereken çok önemli bir iştir. Bu yüzden sizin anlamını okumanızı takdir ediyorum. İnşallah okuduklarınızı amellerinize geçirmekle taçlandırırsanız Allah katında çok daha makbul bir iş yapmış olursunuz 🥰 gelelim esas sorunuza, meal okumak her ne kadar ısrarla yapmamız gereken birşey olsa da Kur’an’ın bizzat orijinalinin yerini hiçbir meal tutmaz. Yani anlamını bilip hayatımıza geçirme gayesinde olmak ayrı birşeydir, ibadet niyetiyle okumak ayrı birşeydir. Bizim ibadet dilimiz arapçadır o yüzden Kur’an’ı ancak indirildiği dil üzerine okuduğumuzda ibadet sevabı almış oluruz. Okuduğumuzun her harfine 10 sevap yazılacağı bizzat hadislerde geçer. Nasıl ki namazlarımızda sureleri türkçe okuyayım diyemiyorsak Kur’an’da da aynı şekilde aslına sadık kalmak çok önemlidir. Dolayısıyla sizin yaptığınız kişisel bir okuma ve kendini geliştirme kategorisine girer ve tamamen sizi bağlar. Sizin amacınız zaten anlamını öğrenmek, sizin yerinize bir kısmını başkası okursa o kısımların anlamlarını siz öğrenemeyecek olursunuz, bu da amacınıza ters düşmüş olur. Kur’an’ın orijinal hali cüz cüz dağıtılarak okunur çünkü ondaki gaye hatim sevabı almaktır ve kaç kişi buna ortak olursa hepsi de hatmin sevabından pay alır. Yani ortada bir ibadet vardır. Ama meali baştan sona bitirme halinde hatmetmiş sayılmıyoruz. O sadece orijinal haline has bir durumdur. O yüzden ramazan sonuna yetiştirme endişenizi bir kenara bırakın çünkü bitirme zorunluluğunuz yok 😊 Bu gerginlikle okuyacağınız mealden de yeterince tat alamazsınız. Kendinizi Kur’an’a bırakın, bir günde 20 sayfa değil gerekirse 10 sayfa okuyun ama sindire sindire okuyun. İnanın çok daha kıymetli birşey yapmış olursunuz 😊 son olarak, arapça okuyamıyorsunuz diye kendinizi orijinalinin güzelliğinden mahrum bırakmayın, ramazan ayında imkan buldukça bol bol Kur’an dinleyin, internette güzel okuyan birçok hafız bulabilirsiniz. Ve sonrasında inşallah ilk fırsatta arapça okumayı öğrenmek için adım atabilirsiniz 😊 bunun için Kur’an kurslarında online dersler veriliyor, azmederseniz evinizden hiç çıkmadan çok kısa bir sürede öğrenebilirsiniz. İnanın bunun sevinci mutluluğu bambaşka, Kur’an okumayı öğrenenlerin sevinçten gözlerinden nasıl yaşlar aktığına defalarca şahit oldum. Çok uzattım ama konu öyle hassas ve tatlı bir konu ki bunları söylemeden kısaca cevaplamak istemedim 😊🌺