eymenzeynep öncelikle geçmiş olsun 🌺 burada yapmanız gereken şey şudur, her gün için muhakkak net bir ifadeyle orucunuza niyet edin ve tamamlama gayretinde olun, ama gün içerisinde ağrınız dayanılmaz boyutlara ulaşırsa ve mecbur ilaç kullanmanız gerekirse keyfiyetten değil zaruriyetten bozmuş olacağınız için sadece kazası gerekir. Diğer türlü hiç niyet getirmeden orucunuz geçerli olmaz, bütün ibadetlerde niyet olmazsa olmazdır. Dil ile ifade güzel olsa da sadece içinizden geçirmekle veya sahura kalkmakla bile olsa niyet getirmeniz gerekir, çünkü her ne kadar niyet cümlesi kullanılmasa da sahura kalkmanın bizatihi kendisi niyet kabul edilir. Şimdiye kadar hiç niyet getirmediyseniz bu oruçlarınızın da kazası gerekir. Allah kabul etsin 🌺