Kızlar merhaba 💐 21 aylık bir oğlum var. Doğduğundan beri hiç çocuklarla içiçe olamadi hep tek büyüdü maalesef bir de pandemi zamanı doğdu. 1.5 yaşına kada rhci TV telefon vs vermedik. Çok dikkatli büyüttüm oğlumu. Ona nasıl faydalı olabilirim diye didinip durdum. Bilenler bilir her gün kaynanama gittim oğlum asla durmuyordu tuvalete bile gidemiyordum çoğu anne gibi. Bende her gün kaynanama gidiyordum çünkü evde oğluma tek bakabilecek cesaretim yoktu. Artık gitmiyorum evde kendim bakıyorum oğluma. Ama bu seferde telefon ve TV den bir şeyler açıyorum. Evi toparlamak tuvalete gidebilmek gibi temel ihtiyaçları ancak öyle yerine getirebiliyorum ama işin güzel yanı oğlum TV ve telefona aşırı bağımlı değil bazen yüzlerine bile bakmıyor. Oyunlar oynuyoruz parka götürüyorum sadece ekrana hapsetmiyorum. Oğlumun dil gelişimine özen gösteriyorum onunla konuşuyorum sürekli renkleri sayıları şekilleri tarif edip gösteriyorum. Şuan 10 a kadar sayabiliyor,araba, çekici,kamyon, asansör,minare,ayakkabı,vinç,ev,su,anne,baba,amca,dede,anneanne,dayı vs bir sürü şey söyleyebiliyor kelime haznesi çok geniş ama henüz 2 kelimeli cümlesi yok. Sadece bir kere “eskici var” diye bağırdı. Oğlum arabalari aşırı seviyor 50 den fazla arabası vardır izlediği videolar da hep araba ile ilgili cizgi filmler. Neyse cok uzattım beni rahatsız eden kısım; dün misafirlige gittik kadın kızına çok küçüklükten beri telefon veriyordu hiç konuşmuyordu bir köşede sadece telefon izlerdi saatlerce şuan 2.5 yaşında ve çok dilli masallah nasil güzel konuşuyor ve çok sosyal. Oğlum bir türlü onunla oynamadı kız oynamaya çalıştı oğlum hiç oralı olmadı sadece arabalarla oynadı. 😔😔 Hiçbir şeyini paylaşmıyor yemek oyuncak ne bizimle ne başkasıyla. Ben oğlumun sosyal,paylaşmayı bilen biri olmasını istiyorum her gün parka götürmeye çalışıyorum. Şuan bezli o yüzden kreşe de gönderemiyorum. Bir de kızlar bir şeyler seyretmek gerçekten çocuğa zarar veriyor mu yani bilmiyorum o kız bebek aşırı teleofn bagimlisiydi ama bülbül gibi şakiyor şuan 🤦🤦🤦