Yusa23 Sarılık denilen şey; anne karnındaki bebeğine senden geçen bazı kan hücreleri var. Bunlar vücutta depolanıyor. Ama bebeğin doğduktan sonra bu kan hücrelerini kendi üretmeye başlayacak. Senden aldıkları artık yaşlandı ve işlevini kaybetti. Karaciğerine gönderdi ve orada parçalayıp metaboliz edecek. Parçalandı ve bağırsaklara geçti bu işe yaramayan hücreler. Bağırsaktan atılması lazım dışkı yoluyla. Ama bebeğin emecek, besin alacak ki kakasını yapsın. Bebek besin almazsa, sindirim sistemi boş kalır ise ve o hücreler bağırsakta beklemeye devam ederse bağırsaktan tekrar emilip vücuda geçer. Yani sarılık denilen şey işe yaramayan kirli hücrelerin kana geçmesi demek. Herkes emzir diyor ama neden emzirmen gerekiyor ? Kabaca anlatmaya çalıştım annesi 💝 sen sütünden ya da mamadan başka bir şey verme. Şekeri aniden yükselirse iyi olmaz.. Az da olsa sık sık beslemelisin 🧡