Aliasaf44 merhaba. 9 ay aşısı kızamık aşısı. Evet içerisinde yumurta var ve tavuk embriyosunda üretiliyor. Bu yüzden yumurta alerjiniz varsa hastane gözetiminde vurdurabilirsiniz ya da hiç vurulmayabilirsiniz. 9. Ay aşısı 2020 yılında uygulanmaya başlandı. Göçmenlerden kaynaklı kızamık vakaları arttığı için ek aşı olarak eklendi. Aşı takviminde yer almıyor hatta. Koruması tam değil sadece 3 aylık koruma sağlıyor o bile tam değil. Bazı illerde bu aşı uygulanmıyor bile . Çoğu çocuk doktoru bunun vurulmasını alerjisi olmayan normal bebeklere bile gerek görmüyor. Zaten 1 yaşında kkk yani yine kızamık aşısı olacak. Önemli olan 1 yaş aşısı. Aynı şekilde 1 yaşında da yumurta var ama onu mecburen vurdurmamız gerekiyor.endişe etmeyin hastanede alerji doktoru vuruyor onu. Ben 9. Ay aşısını vurdurmadım risk almak istemedim. 1 yaşında vurulduk hiç yan etki yapmadı. Ama tabi ki sizin ve doktorunuzun kararı önemli. Bizim ağır seyreden alerjimiz vardı. Belki sizin dereceniz daha hafiftir