Beyzaer iştah konusunda bir şey diyemem hormonal psikolojik olabilir. Besinler iştah kapatmaz genel olarak tok tutan gıdalar. Zayıflatan değil. Mesela yediğimiz şekerli beyaz un içeren gıdalar bağırsakta az kalır, kan sekerini hızlı yükseltir tekrar hızlı düşürür daha çok acıktırır. Ama yulaf keten tohumu chia tam tahıllı gıdalar bunlar lifli sindirimi uzun sürer bağırsaklarda uzun kalır kan şekerini yavaş yükseltir ve açlık hissi gider. Ama miktar olarak yine günlük kalori ihtiyacından fazla almak kilo verdirmez. Sağlıklı olması kadar miktarda önemli . Boy kilo bel kalça ve boyun çevresi ölçerek internette yağ oranınızı hesaplayın. Buna bağlı olarak ortalama almannız gegeken kalori miktarını hesaplayın. (Yağ oranı hesaplama,günlük kalori hesaplama gibi) spor siteleri var. Sonra bu kaloriye göre bol protein ve sebzeli beslenin. Kilo verme yavaş yavaş olur. Asla acele etmeyin. Mesela 1 yılda alınan kilolar 1 ayda gitmiyor malesef . Sabah aç karna sirkeli su tatlı isteiğini bastırır. Her öğünde bol yeşillik , ve protein tüketimi. Mesela günde 1500 kalori almak gerekiyorsa bunun %40 a yakını protein olsun. Kilonuz kaç ise o kadar gr yağ alın. Mesela 50 kilo ise günlük en fazla 50 gr yağ tüketmek , tabi maksimum .. ama en güzeli egzersiz yapmak .kalori harcamanın en sağlıklı yolu