minikoglum28 Hanımlar bebekleriniz kaç aylıkken aguladı, kaç aylıkken emekledi, yürümesi, kelime çıkarması ne zaman oldu.. 3 aylık bebeğim için öğrenmek istiyorum ☺️🙏
Deletedmom_109 minikoglum28 motor gelişimi için konuşayım öncelikle 3. Aya kadar başını ellerinin desteğiyle kaldırması gerekiyor diye biliyorum. Bunun dışında 9. Aya kadar bir bebeğin dönme desteksiz oturma sürünme emekleme popo üstünde ilerleme bunlardan en az ikisini yapıyor olması lazım. 12. Aya kadar da artık yerde durmamalı ayağa kalkması gerekiyor. Yürümesi değil ama bir yerden destek alıp ayaklarının üstünde durması ya da sıralama yapması gerekiyor. Dünya ortalamasına göre 15. Ayda ama en 18. Ayda yürümesi gerekiyor. Tabii prematüre bebeklerde değişkenlik gösterebilir. Dil gelişiminde ise en erken 6. En geç 12. Ayda badıldama yapması gerekiyor. 18. Aya kadar en az 1-2 anlamlı kelimesi olması gerekiyor. Bunlar benim okuduğum araştırdığım bilgiler. Her çocuk farklıdır ama gelişimde kritik zamanlar vardır. Tabii 20. Ayında yürüyen bebek de vardır ama 18. Aydan sonra uzmana danışmak yanlış değil.
ZhraCelik minikoglum28 3 aylık nesneleri kavrayabiliyotfu 4buvuk 5 aya doğru döndü 8 aylık emekledi desteksiz oturmayıda emeklediği gün yaptı 10 aylık sıralıyordu 15 aylık yürüdü anlamlı kelimeside ilk 15 aylık oldu işaret etmeyi 16 aylık yaptı şuan 18 buçuk aylık 40 a yakın kelimesi var hayvan sesleriyle beraber ve hala anne demedi hep baba dede nene 😂😂
simiyyy 6 buçukta emekledi 9 buçukta yürüdü şuan 10 buçuk aylık en belirgin kelimesi biberonu gösterip mama demek
minikoglum28 ZhraCelik Oğlum şuan nesneleri, ben eğer avucunu açıp birşey verirsem kavrıyor yani kendim avucunu açıyorum. Avuçiçi hep kapalı. Normal mi acaba 😣