miniktosbagam 28 aylık oğluma klozet aldım güzelce izah ettim konuşabiliyor bu arada belirteyim. Birkaç kez oturdu heveslendi sonra gitti klozetin yanına çiş yaptı sonra klozetin epey uzağına yaptı tekrar tekrar izah ettim tatlı dille. Uyku saatinden önce bi deneme daha yaptık klozet yine boş. Neyse uyku saati gelince yatağına koydum bez takmadım(burda hata mı yaptım bilmiyorum) gittim baktım ki pantolonu kaka ve çiş içinde.. Temizledim güzelce ama acaba hazır değil mi yoksa normal mi bu süreç kafam çok karıştı. Klozete 1 kez olsun yapmadı 1 kere yapsa bu kazalar normal dicem. Bu arada bugün 1.günümüz onu da belirteyim. Nolur akıl verin güzel anneler napmalıyım?? Biraz daha mı beklemeliyim yoksa devam mı. Bir de yatarken bez koymalı mıydım
Zlm miniktosbagam normaldir bence alıştırma kulotlari var gece yatarken onlardan giydirin isterseniz en azından ise yariyosa çişini tutar
tenceretavakuskana miniktosbagam yas aralıgı uygun kendınıde ıfade edebılıyo konustuguna gore sabredın ılk gun ıcın normal bunlar bı hafta kadar surer sureklı teklıf edıp eglencelı sekılde goturun bezıde ben yıne baglamanızı onermem yatarkende bezsız olup artık tamamen beze veda edecegını kavrasın kafa karısıklgı yaratıyo bu durum
serebro miniktosbagam daha eğitime başlamadık ama okuduğum kadarıyla bunlar normal ki daha ilk günmüş. Ve uyurken de bez bağlamamak tamamen bırakmak lazımmış yoksa kafaları daha çok karisiyormus
miniktosbagam alchn kendini ifade edebiliyor mu hareketleriyle. Hani konuşma yoktur ama çişini kakasını belli edebiliyodur gösterebiliyodur öyle bi durumdaysanız deneyin isterseniz ama zor bi süreç bizi bekliyor sanırım
alchn miniktosbagam valla anlıyor herşeyi ama demek istemiyor ama bir haftada iki kez altını gösterdi eliyle geldimi de kaçıyor asla ne altını açtırmak nede lazımlıga oturmak istiyor
Cnprtk alchn bizde de aynı asla altını değiştirtmiyo ayrıca söylemio yaptığını da tuvalete oturtuyorm inicem diyo sanırım hazır diil
miniktosbagam Zlm alıştırma külodu külot bezden çok farklı mı oluyor normalde külot bez kullanıyorduk
Elele miniktosbagam ben de iki denemede benzer şeyler yaşadım hiç tuvalete yapmak istemezdi üçüncüde şükür öğrendi ilk günden epey tuttu yine kazalar oldu tabi ama en azından oturup bitiriyordu tuvalette. Gece de takmadım ben ilk günler sıkça tuvalste kaldırdım şuan hala uyuduktan bi saat sonra götürüyorum. Bir de teşvik etmek adına çiş kaka şeklinde yapışkanlı evadan ödüller yaptım onları yapıştırmak hoşuna gidiyordu onun için bile gittiği oluyodu tuvalete
miniktosbagam Elele sizinki tutuyormuş en azından benimki olduğu yere yapıyor yapmadan 2 dk önce klozette olmasına rağmen hem de 😔 o dediğiniz yapışkanlı şeyler nedir sticker gibi mi
Elele miniktosbagam ilk iki denemede benim de aynıydı bana dedi çevremdekiler hazır değildir zorlama ben de zorlamadım iki defa denedim öğrenemedi üçüncüde hazırdı artık. Yapışkan da evadan yaptım ben küçük kestim kaka şeklinde üzerine yüz çizdim arabalar falan yaptım tuvalete yaparsan bundan yapıştırmaya hak kazancan dedim
Pcoslubiranne miniktosbagam oglum tam 2.5 yasinda birakti.Lazimlik ve klozete oturmadi. 3.5 Yasinda hala klozete gitmez.Normal tuvalete goturdum.¡Anlattim oglum cişin gelince hemen soyle gidelim dedim.Hiç sorun yasamadim. Hep soyledi.Gece bezini de cikardim hic kacirmadi.Ama korkudan kakasini hep tuttu 3 4 gün o agladi ben agladim.Haber verdi tuvalete gittik ama oturmadi korkusuna etmedikce kabiz oldu neler cektik.gel bez baglayayim ona et dedim yok annr ben bebek miyim dedi beze de etmedi 1 ayda da kakasini hallettik. Bence zorlamayin.3 gunde halledeceginiz olaya aylarca kendinizi yipratmayin.
miniktosbagam Pcoslubiranne şöyle düşündüm gün içinde ara ara oturtayım ama geceleri bezi olsun öyle ufaktan alıştırayım hoşuna gitmeye başlayınca tamamen bırakalım
glr_26 Gayet normal ve kolay olmuyor gerçekten ben 3ay zor alistirdim ama pes etmeyin çok rahat edeceksiniz ileride 🤗
Feraye_ glr_26 ya sizdede zor ogrenen bi bebek vardi bizdeki gibi😤,,,bizede 2 ay oluyo bu ara gitmek istemiyo altina kacirdigi oluyo soylemedigi oluyo cok guzel alismisti halbuki sizdede boyle bi durum oldumi hic
Esra_Deva miniktosbagam henüz tecrübem yok ama kuzenimin kızı 3 yaşında. Koca gününü klozette/lazımlıkta geçirdiğini biliyorum asla yapmıyor tutuyor. Kreşe başlattı. Kreştekiler biz hallederiz siz merak etmeyin demişlerdi ama olmadı. Pedagog hazır olmadığını söylemiş.
miniktosbagam Esra_Deva evet bazı çocuklar 3 yaşını geçmesine rağmen hazır hissetmiyormuş kimisi de 20 aylık olmadan alışıyor. Hayırlısı diyelim 😊
Minikprenses_1 miniktosbagam Merhaba ilk gün gayet normal bizimkide gün boyunca hep altına yaptı ikna olmadı ne yaptıysam. Gece yatacaginda yaptı klozete sonra sonra alıştı. 28aylik şuanda bile ara ara kacirmalar oluyor illaki
miniktosbagam Minikprenses_1 peki sizce klozetin yeri değişmeli mi yoksa sabit aynı yerde mi kalmalı. Bir de pantolonunu kendi indirebiliyor mu benimki zorlanıyor indirirken
Minikprenses_1 Önerilerim şunlar başta heveslendirmek amaçlı stickerler çok etki ediyor alışana kadar koridora koyun çabuk ulaşsın yapabilirsin burası çiş dolacak ses gelecek v.s diye söyleyin tuvalet şarkıları dinletin sevdiği oyuncağı ile götürün. Çok sık sormayın yapınca telaslanip korkuyordu bizimki telaslanmadan açıklayın bak ıslandı pantolonun lazimliga yaparsan temiz kalır v.s Birde kaka tutma problemine karşı probiyotik ismi forbiome kullandım baya iyi geliyor her sabah zeytinyağı verdim. Bir arkadasimin vesilesiyle pes etmedim o bana üç dört gün içinde belli eder kendini demişti bekledim sabırla sizde sabredin baktınız hala sıkıntılı geçiyor ara verin 🌸 inşallah olur da bir daha ugrasmassiniz ikinizde rahat edersiniz kolay gelsin☺️ İlk gün hep kaçırdı bizimkide aksaminda bir kez yaptı gece baslarda iki kez kaldırdım daha sonra bir e düşürdük. Uyurken de bez takmayın ki kafası karışmasın .
miniktosbagam Minikprenses_1 ay harikasınız çok teşekkürler🌺 kaç saatte bir götüreyim tuvalete yarım saatte bir çok mu erken olur