Bideesiklikolsun ben yanlış mı biliyorum diye girip tekrardan baktım bende burada yazan gibi biliyorum, ancak bence anne ve babanın ne kadar erken konuşup konuşmadığıda biraz etkiliyor zannımca,
Çocuğun 2-3 yaşlarındaysa iki-üç kelimelik cümleleri söyleyebilmeli.
İfade etmek istediklerini dilini kullanarak anlatabilmeli. Örneğin “Topunu al ve masanın üzerine koy.” dendiğinde kendisinden bekleneni anlayıp iki isteği de yerine getirebilmeli.
2-3 yaş aralığındaki çocuklar; olumsuzluk eki, çoğul eki gibi bazı ekleri kullanabilirler.
İlk anlamlı kelimeleri 12-18 ay civarında söylerler. 18 aylık bebek için dil gelişiminin en ayırt edici özelliği bu dönemde sorular sormaya başlamış olmasıdır.
Çocuğun 2 yaşını doldurduğunda yaklaşık 50-100 kelime konuşabiliyor olmalı.
Çocuklarda konuşma gelişimi 2,5 yaşında tamamlanmış olmalı. Bu yaşta konuştukları sadece senin değil; çevresindeki insanlar tarafından da anlaşılır olmalı.
2 yaşındaki bebeklerin konuşmasında anlamlı ve anlamsız seslerin bir arada görülmesi doğal. Senin ve çevresindeki insanların hangi seslere cevap verdiğini gördükçe anlamsız sesleri bırakacak, anlamlı kelimeleri kullanacak.
2 yaşındaki bebeğin tek tek kelime konuşamıyorsa konuşma gecikmesinden şüphelenmeli, çocuğunu konuşma ve dil terapistine götürmelisin.