Zekat; başkasına ait olup, bize emanet edilen para. Yani başkasının hakkı ben de demek. O para ben de olmasa dahi -yani borç da vermiş olsam-Eğer borç vermeden zekatını vermediysem, zekatını vermek zorundayım. Zekat kazancın 40’da 1’i. Kazancım yoksa zekat vermiyorum, nerden anlıyorum bunu? Malı olan yolcuya zekat düşmemesinden, deve üstünde ve yoldayken kazancı yok. Hadis-i Şeriflere bakınca insan ne yapmasını gerektiğini anlıyor. Biraz araştırmak da fayda var 🌺