Kocakkubra Güzel anne niye bunu kendine yapıyorsun. Otizm veya bir başka tanı öyle herkesin teşhis koyacağı bir şey değil. O zaman hepimiz bir yerimiz ağradığı zaman internetten okuyup kafasına göre teşhis koysun teşhisi doktor, psikiyatr, pedagog, çocuk doktoru niye var? Burası anneler platformu evet ama canım anneler teşhis koyamayız ki biz. Birimiz bir şey yazar yanlış yönlendirme olur hem konuşamayan çocuğu olan başka anneler de okuyup etkileniyor bu stres çocuğa da yansıyor. Konuşacağı varsa da konuşmuyor. Güzel anneler her çocuğun gelişim süreci farklıdır. Kimi erken, konuşur, kimi erken yürür kimi de yaşıtlarına göre geç yapar ama bu onu otizmli veya gelişimi zayıf olduğunu göstermez ki. Genetik bakımdan aile bireylerden birinin geç konuşmuşsa o yüzden de geç konuşur, erkek çocuk kızlara göre geç konuşur ve uyaran eksikliği. Evde tv açıksa ondan konuşmuyor da olabilir. Siz onunla çok ilgilenin, kitap okuyun konuşacaktır annesi.Bakmıyorsa canı o an istememiştir.
Beni lütfen yanlış anlamayın telaşınızı, korkunuzu çok iyi anlıyorum hepimiz anneyiz evlat büyütmek her anlamda zor. Lütfen bir bakmadı diye, konuşmadı diye kendinizi ve yavrunuzu strese sokmayın. Çok şüpheleniyorsanız da Çocuk doktorunuza şüphelerinizden bahsedin o sizi rahatlatır, yönlendirir.
İnşallah hiç bir şeyi yok hiç merak etmeyin 🌸
Allah korusun yavrularımızı 🤲🏻