Burada benim gibi olan annelerin merak ettiklerini cevaplamak için bu postu açıyorum. 8 aylık bebeğim var ve neredeyse doğduğu günden beri meme reddi yaşadık. İlk günden beri ara ara ve bir buçuk aydan sonra bugüne kadar tamamen sağımla besledim. Bebeğimin emmesi her zaman sıkıntılıydı ve bir buçuk aylıkken tamamen bıraktı emmeyi. İlk başlarda basit manuel bir pompa ile ara ara sağıyordum ancak tamamen emmeyi bırakınca elektrikli bir pompa arayışına girdim. Lansinohun tek başlıklu pompasında karar kıldım. Çevredeki herkes makinanın bebek emmesi gibi olmayacağını, bir süre sonra sütün kesileceğini söylediler. O dönemde sürekli uygulamadan saparak besleyen var mı, ne kadar sağarak beslemişler, ne kadar süt çıkması lazım gibi sorularımın cevabını aradım. Bu postu da benim gibi olan annelerin dorularını cevaplamak için açtım. Çünkü çok üzücü ve zor bir süreç. Annenin bir tanesi bir sene boyunca sağdığını ve sütünde azalma olmadığına dair güzel bir post açmıştı. Yorulduğumda, üzüldüğümde sürekli o postu okudum bana moral ve destek oldu.
Meme reddinş aşmak için çok çabaladım her denileni yaptım ancak bebeğim bir türlü emmedi. O günden sonra gece gündüz ortalama 3-4 saate bir günde 6 veya 7 kez sağdım. Bebeğim zaten uykusuz bir bebekti ve gece sağımları beni çok zorladı. arada mama takviyesi yapıyordum ancak bebeğimde 3 aylıkken süt alerjisi çıkıp alerjik mamayı reddedince bir noktada da mecbur kaldım aslında 😄 Benim gibi meme reddi yaşayan ve aşamayan anneler kesinlikle sağım yapmalı bence. Çünkü hem sağdıkça gerçekten süt artıyor hem de bebişler anne sütünden faydalanıyor. İlk sağımlarda 400 ml kadar süt sağarkrn düzenli sağımla 1000 ml kadar süt sağdığım günler oldu. Sütün kesilir diyenlere buzluğa attığım sütleri gösterdim. Yani kimse etrafa kulak asmasın, bana sağdığın sütün vitamini kalmıyor diyen bile oldu 😬😬 bebeğimin kilo alımı çok şükür normal olduğunu gördükçe sağmayı bırakmadım. Ancak bebeğim 6 aylıkken ikimizde covid geçirdik ve süt miktrımda ciddi azalma oldu. Bebeğim çok hareketli ve huysuz bir bebek olduğu için şu anda günde 3 veya 4 kez ancak sağabiliyorum. Bir elimle beşik sallayıp bir elimle süt sağdığım zamanlar çok oldu 😂😂 Süt alerjisinin de olmadığını öğrenince normal mamaya geçtiğimiz için şu anda takviye yapıyorum. Yavaş yavaş ek gıdaya da geçtik. Ama hedefim en az bir yaşına kadar sağmak Allah izin verirse. Burda sağımla besleyen annelere sesleniyorum, biliyorum çok çok zor ama yeter ki bebişlerimiz sağlıklı olsun inşallah 🙏🙏