Kızım 1 yaşına girdiği gün tekrar hatırlamak adına yazacaktım lakin fırsat bulamadım. 12,5 aylık olduk arada Happy mom a girer okurum az önce yine girip okudum sizinle de paylaşmak istedim.
Hazırsanız bol aksiyonlu doğum hikayeme başlıyorum..
öncelikle yavrum tüp bebek tedavisi ile oldu çok şükür ilk denememiz.
Hamileliğim 24. Haftaya kadar çok güzel geçti şükür bir problem olmadı 24. Hafta hem şeker hem tansiyon çıktı insüline başladık doktorlarımın kararı ile sonra tansiyon ilacına 37. Hafta sezaryen kararı alındı 30. Haftada ben hemen kabul ettim çünkü tansiyon ve şeker aynı anda olunca sıkıntı olabiliyormuş kontrolü 32. Haftamda eşim covid oldu annemle beraber ben negatiftim 4 gün sonra banada geçti biraz zor atlattık 35 haftamda kontrolümde herşey yolundaydı her hafta muayene oluyordum perinatologa tamı tamına 35+6 da yani muayeneme 1 gün kala sabah 8 gibi kasıklarımda sancı ile uyandım geçmesini bekledim 20 dk sonra geçti bende geri uyudum 10 gibi uyandım çok sıkışmısım yataktan kalkarken altıma kaçırdım ama öyle böyle değil dedim herhalde işedim yani hemen doktoruma yazdım bu arada temizledim giyinirken bir baktım devam ediyor o zaman anladım ki bu su ve peşine hemen nişanım geldi suyumla beraber gelmeye devam etti o yüzden öyle kıvamını bilmiyorum yani doktorum hemen gelin dedi saat 10:20 de hastaneye vardık muayenemi oldum ilk kez çatı açıklık muayenesi oldum hiç canım yanmadı açıkçası doktor bir baktı 1 cm açıklık bir daha baktı 2 cm dedi çatımın çok çok rahat olduğunu kesinlikle normal doğum yapacağımı söyledi ben şok adla inanmadım hocam bu haftaya kadar hep sezaryendi dedim bunun kararını bebeğin verdi dedi bizim hükmümüz yok bu konuda takdiri ilahi falan ben hala inanmıyorum o ara sancılarım başladı aman Allahım şaka gibi yatışımız yapıldı doktorlarım yanıma geldi tekrar açıklık baktı 3 cm tekrar karar verdiler normal doğum bu arada altımda depend var suyum hala gidiyor doktorum sana biraz suni sancı verip 6 7 saatte doğurtacağım seni dedi bize güven tamam hocam dedim neyse suni sancı geldi takıldı ben o ara kendi sancımdan ölüyorum hocam dedim takmayalım ben ölüyorum sancım var nst geldi bağlandım sancı çıkmıyor 28 en çok tekrar Altan muayene oldum 4 santim oo dedi evet sancın yoğun çıkarın dedi suni sancıyı serumda anca 4 Damla gitti yani neyse zaman geçiyor sancılar sıklaşıyor 6 santımde ben zorlanmaya başladım doktorumu çağırttık hocam dedim ben epidural istiyorum lütfen hemen kabul etti bu kadın zaten covid atlattı yormayın yapın epidurali uyusun dedi amq başından ayrılmayın hızlı açılıyor benim rahmim t şeklinde bu arada alan dar olduğu için sancı çabuk açıyormuş evet geldik benim kabusuma aptal anestezisyen beni bitirdi tamı tamına 3 kere giriş yaptı asla bulamadı önce ağrı kesici yaptı pozisyon aldırdı giriş yaptı çok ağrılı bir şey değil ama sancı geldiğinde zorlanıyorsun tabi olmadı olmadı olmadı maalesef dedi kusura bakma çok ödemin var iğne bitiyor girmem gereken yere ulaşamıyorum dedim beni bırakın Allah aşkına yeter bu arada 4. Denemek istiyor hala dedim defolun gidin istemiyorum neyse özür falan diledi neyse döndüm odama dedim kızım nesli sen aslanlar gibi çıkarsın bu işin içinden çünkü epidural yapamayan spinal yapıp sezaryene alamaz seni bende genel anestezi istemiyorum o an dedim ben doğuracağım saat 6 oldu açılma 7 santim sancı karşılamak zorlaştı nefes kontrolüm sıfır çünkü aklımda normal doğum fikri hiç olmadı siz siz olun arkadaşlar ne olursa olsun kesinlikle nefes çalışın.
neyse saat ilerliyor ben iyice yoruldum ama rabbim nasıl yardım ediyor ilk doğumun ama hızlı ilerliyor sancı geliyor zor ama gidince resmen uyuyorsun o kadar rahat en son bir çığlık attım bütün ebelerim geldi saat 20:10 hemen kontrol edildim Neslihan sakın ıkınma sesini duydum 😂8 santim ve bebek minnak olduğu için tam açıklık beklemiyorlar bir ıkınma geldi duramıyorum hemen doğumhane hazırladı doktorum geldi muayene etti 9 santim hazırsın dedi aldılar beni doğumhaneye sancı son Safada ıkınmamak imkansız ama gerçekten gücüm bitti covid beni çok yordu çünkü enerjim hep azdı neyse aldılar çatala anlatıyorlar derin nefes sancı gelince ıkın imkanı yok yapamıyorum sancı geliyor deniyorum olmuyor bir iki üç Neslihan hadi kızım bal çok güzel bebek burda ver elini dedi bebeğinin başını tuttum ana ıkınamıyorum hala doktor kesi attı tam 3 kiş üstüme çıktı ve mucizem çıktı aman ya rabbi o nasıl bir rahatlama bebeğimi hemen Müslinle göğsüme koydular dilim tutuldu ağlayamadım Bile öyle baka kaldım doktorum hadi Neslihan şimdi plasentayı ittir gelsin onuda çıkardık şükür doktorum ağrı kesici vurup dikişlere başladı bebeğimi aldılar çocuk doktoru tanı başımda muayene etti herşey çok güzel dediği an başladım ağlamaya hıçkıra hıçkıra ağlıyorum doktorum dikiş atmaya çalışıyor ben ağlıyorum bebeğim minnacık olduğu içim kuvöz bekliyordum 35+6 haftalık olduğu için her şey çok güzle dedi tekrar çocuk doktoru kızımı giydirmeye başladılar ve asla yanımdan almadılar dikiş bitene kadar hep yanımdaydı kızım 50 santim 2.540 gram doğdu şükürler olsun saat tam 20:25 te dünyaya geldi bal kızım odama beraber geldim kızımla ordada eşim annem yeğenim görümcem beni bekliyordu herkes aynı anda ağlamaya başladı tabi bende hele bebeğimi yanımda görünce kimse kendini tutmadı evvvvvet arkadaşlar rabbimin binbir mucizesi vardır sakin unutmayın bu bebek hem tüp bebek ben 35+6 haftalık hem bende şeker ve tansiyon var bunun adı mucize değilde ne neyse arkadaşlar uzun oldu zaten dahada uzun yazarım ama minnak kızımı emzirmem lazım He bu arada bir muzice daha size sütüm hemen geldi 🥰 ama zor emzirdim tabi göğüs ucum sıkıntılıydı ama çözdük şükür dediğim gibi bizler çok güçlüyüz kendimize inanalım doktorlarımıza güvenelim herkese hayırlı doğumlar dilerim sormak istedikleriniz sorun bebeğim beni bekliyor.
Rabbim hepinize sağlık sıhhat versin inşallah 💕🥰