Oda sıcaklığında olursa daha iyi tabii ama dolaptan çıkarıp, mayalanacak sütten yoğurda biraz ekleyip karıştırın, ılınıyor bu şekilde. 5kg süte 5 yemek kaşığı yoğurt yeterli oluyor. Kaymağı hafif sıyırıp kenardan mayayı bırakın, sonra tahta bir kaşık ile yavaşça karıştırın biraz.
Evin sıcaklığına göre üstünü örtün, ben genellikle 2 kat örtüp fırının içine koyuyorum, 5-6 saat arası bekletip, sonra buzdolabına kaldırıyorum.