Jelibonsmom şimdi ben size bildiklerimden bahsedeyim. Öncelikle sütünüz alerji diyetinden azalmaz. Bu teorik olarak da pratik olarak da mümkün değil. Ama azalacağına inanmanız sütünüzü azaltır. Progesteron sadece hipofiz bezi etkisiyle salgılanan bir hormon. Bu da demektir ki düşünce gücünde bitiyor. Araştırabilirsiniz, evlat edinen bir kadın bebeği emzirebiliyor. Hiç doğum yapmadığı halde.
Alerji diyeti zorunluluksa faydalı ama mecbur değilseniz, ciddi belirtiler görmüyorsanız zarardır. Bebeklerin bağırsakları geçirgen oluyor. Bazılarının çok daha geçirgen. Alerji dediğimiz olay bu. Aslında adı protein alerjisi. Bazı bebekler süt ürünlerindeki proteini tolere edemiyor. Bazıları daha ciddi minimal proteinleri de tolere edemiyor böylece çoklu besin alerjisi oluyor. Eğer durum buysa bağırsakları zedelememek adına bu proteinler alınmamalı. Ama tolere edebilme gücü iyi durumdaysa bile hafif geçirgen bebeklerde bu proteinleri kesmek bağırsak gelişimini ertelemek oluyor. Sizin şu an kakada kanınız yok. Bağırsaklar tolere ediyor. Fışkırarak kusma yok, mide tolere ediyor. Ciltte egzamanız yok, cilt tolere ediyor. Alerjik astım riskiniz yok, solunum yollarınız da tolere ediyor. Bebeğinizin intoleransı varsa bile katı diyet gereksiniminiz şu aşamada yok.
size şöyle bir örnek vereyim. Ben diyeti açtığımda kakada kan, döküntü, astım belirtisi alıyorum ve diyet yine kapanıyor. Ne zaman ki sizin gibi belirti görmeyeceğim zamana geleceğim diyet alıştıra alıştıra açılacak. O yüzden size önerim çiğ sütü kesmeniz olur. Katı diyet gerekmedikçe bu kadarı yeterli. Bir de sert göğsünüzü değil yumuşak olanı emzirin. Sonra serti verin. Bir dahaki emzirmede yine aynı göğsü verin. Yani aynı göğsü 2 kez emzirin ki yağlı sütü tamamen alsın.