NesliElisa benim doktorum da smear yapar öyle takarız dedi. Kanamanın başka bir şeyden kaynaklanır kaynaklanmadığından emin olmak için. Yoksa spiralden sonra kanama olur normaldir der geçersin ama mesela aslında rahim kanseridir. Bunu gözden kaçırmamak için öncesinde emin olup öyle takıyorum demişti. Smear olmadan takan doktor da vardır ama risk alır